پتنت جدید اپل به برنامه هایی برای افزودن دوربین به اپل واچ اشاره دارد

رواج فناوری مانند دوربین های تعبیه شده در دستگاه های پوشیدنی تاکید بیشتری بر اجرای قوانین و اقداماتی مانند قانون پیشگیری از اطفال اطفال دارد. این قانون که افراد را از ضبط در مناطق خصوصی بدون رضایت آنها محافظت می کند، نوعی حفاظت است که برای اطمینان از در دسترس قرار گرفتن فناوری هایی مانند دوربین های مبتنی بر ساعت برای کاربران مسئول و در عین حال محافظت برای قربانیان احتمالی سوء استفاده، ضروری است.

این سیستم جدید مبتنی بر بند به سختی اولین تلاش اپل برای ثبت اختراع عملکرد دوربین مبتنی بر ساعت است. در سال 2019، این شرکت جایزه US-10331083-B1 را برای یک بند ساعت با سنسور نوری یکپارچه و انعطاف پذیر دریافت کرد. در صورت در دسترس بودن، این دوربین قابل چرخش به شما امکان می دهد بدون نیاز به برداشتن ساعت از مچ دست کاربر، عکس بگیرید.

ثبت اختراع جدید (US-11571048-B1) که توسط اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده در 7 فوریه صادر شد، به طور خاص بر روی یک سیستم آزادسازی سریع مبتنی بر بند تمرکز دارد که امکان دسترسی راحت به دوربین یکپارچه مبتنی بر ساعت را فراهم می کند.

توانایی گرفتن عکس‌های مخفیانه با حذف نیاز به دوربین یا تلفن دستی بزرگ‌تر، در را به روی هر چیزی از عکس‌های مخفی، غیرمجاز و در معرض خطر تا افزایش خطر جاسوسی شرکتی باز می‌کند. دوربین‌های تعبیه‌شده به سطح جدیدی از امنیت و آگاهی نیاز دارند تا اطمینان حاصل شود که در مناطقی مانند مدارس، اتاق‌های رختکن، سرویس‌های بهداشتی یا در مناطقی که اسناد و اطلاعات محرمانه در معرض خطر ضبط شدن هستند، به‌طور نادرست استفاده نمی‌شوند.

بخونید:  برترین داستان‌های فرهنگ فناوری TechSpot در سال 2022: مطمئن نیستم حامله یا قاچاق صدها CPU

بر اساس اطلاعات ثبت اختراع، سیستم حفظ می‌تواند به کاربران این امکان را بدهد که به سرعت و به راحتی صفحه ساعت را جدا کنند، از دوربین پایینی عکس بگیرند و سپس به راحتی دستگاه را در موقعیت اصلی قرار دهند. این اطلاعات اولین بار توسط Patently Apple گزارش شد…

از طریق شیشه نگاه: اپل در اوایل این هفته حق اختراع جدیدی را برای سیستم نگهدارنده دوربین مبتنی بر ساعت جداشدنی دریافت کرد. این پتنت شامل طراحی باند جداشدنی و مکانیزم نگهداری سریع برای پشتیبانی از دوربین مبتنی بر ساعت است. در حالی که هیچ تضمینی برای تولید آن وجود ندارد، این پتنت به خوبی نشان می دهد که اپل فعالانه به دنبال ارائه ویژگی های جدید برای طرفداران ساعت خود است.

اعتبار تصویر: David Švihovec



منبع

اپل اولین شرکتی نیست که فناوری دوربین‌های کوچک را به دستگاه‌های پوشیدنی وارد می‌کند. سامسونگ تلاش کرد تا مفهوم دوربین پوشیدنی را با عرضه اولیه Galaxy Gear در سپتامبر 2013 عادی کند. با این حال، دستگاه به سرعت تحت الشعاع اپل واچ قرار گرفت و کاربران با دوربین 1.9 مگاپیکسلی یکپارچه گلکسی شگفت زده نشدند.

در حالی که یک دوربین تعبیه شده با کیفیت بالا می تواند برای برخی کاربرد عملی داشته باشد، نگرانی های احتمالی حفظ حریم خصوصی و امنیتی را برای برخی دیگر ایجاد می کند.