پس از پنج سال، Half-Life 2 VR مود ماه آینده وارد نسخه بتا عمومی می شود

پس از نسخه بتا، مددرها قصد دارند قسمت‌های Half-Life 2 را اضافه کنند که برای رفع برخی باگ‌ها به ساخت متفاوتی نیاز دارد. آنها همچنین می‌خواهند انیمیشن‌های دست، کنترل‌های حرکتی، بافت‌ها، نور و جزئیات دیگر را بهبود بخشند. این تیم قول می‌دهد که ارتقاء بصری – با استفاده از ارتقاء مقیاس هوش مصنوعی و لمس دستی – به ظاهر کلاسیک اصلی 2004 وفادار خواهد بود.

این هفته، تیمی از مددرها اعلام کردند که در ماه سپتامبر یک مود واقعیت مجازی را برای Half-Life 2 به صورت بتای عمومی منتشر می کنند. به نظر می رسد که جنبه های اولیه مود کامل شده است، اما تیم همچنان می خواهد آن را بهبود بخشد.

چیزی که باید منتظرش بود: تقریباً یک دهه است که توسعه‌دهندگان و موددرها تلاش می‌کنند تا Half-Life 2 را در VR قابل بازی کنند. آخرین تلاش، که مدت‌ها غیرفعال بود، هنوز راه‌هایی در پیش دارد تا تکمیل شود، اما ماه آینده به یک نقطه عطف توسعه خواهد رسید.

Half-Life 2 VR در نهایت منبع باز خواهد بود اگر هیچ چیزی از نظر قانونی مانع از انجام این کار توسط موددرها نشود. هر مد Half-Life 2 دیگری که از DLL های سفارشی استفاده نمی کند باید در VR قابل پخش باشد، که می تواند شامل برخی کمپین های سفارشی باشد.

نسخه بتا به دارندگان Half-Life 2 اجازه می دهد داستان اصلی را از ابتدا تا انتها در VR بازی کنند. همه سلاح‌ها از عملکردهای واقعیت مجازی مانند بارگیری مجدد با دست، استفاده دوگانه و مناظر لیزری اختیاری پشتیبانی می‌کنند. بازیکنان همچنین دارای حرکات در مقیاس اتاق، حرکت سر یا کنترل‌گرا، چرخش سریع، چرخش صاف، و یک تصویر انتخابی برای جلوگیری از بیماری حرکت خواهند بود.

بخونید:  معاملات جمعه سیاه برای فناوران، ما به روز رسانی ها را ادامه خواهیم داد

Half-life 2 VR باید روی هر هدستی که از Steam VR پشتیبانی می کند، از جمله Index، Quest، Vive و Pimax کار کند. با این حال، نسخه بتا ممکن است به Steam نیاید. موددرها قصد دارند یک نصب کننده مستقل ارائه دهند که به نصب Half-Life 2 موجود نیاز دارد. امیدواریم نسخه نهایی دارای یک صفحه Steam باشد که کاربران بتوانند به راحتی آن را مانند بسیاری از مدهای Half-Life 2 به کتابخانه های خود اضافه کنند.

اولین مود Half-Life 2 VR در سال 2013 راه اندازی شد، اما پشتیبانی از موتور منبع VR از بین رفت، آن را با هدست های واقعیت مجازی جدیدتر ناسازگار کرد. تلاش فعلی که توسعه آن در سال 2017 آغاز شد، به دنبال اصلاح این موضوع با انتقال فریم‌ها از بازی DirectX 9 به هدست‌های مدرنی است که به DirectX 10 یا 11 نیاز دارند.

مشخص نیست که Half-Life 2 VR ایده هایی را از عنوان رسمی Half-Life VR Valve، Half-Life: Alyx به عاریت بگیرد یا خیر، اما این تعجب آور نیست. Alyx همچنین در اواخر امسال یک مود را در قالب Levitation، یک کمپین سفارشی دریافت خواهد کرد.



منبع

این مد پس از گیر افتادن در جهنم توسعه ناپدید شد، اما اعضای جدید تیم سال گذشته پروژه را احیا کردند و از آن زمان به‌روزرسانی‌های منظم پیشرفت را ارائه کرده‌اند.