پشتیبانی رسمی برای هر دو ویندوز 7 و 8 در ژانویه به پایان می رسد، مایکروسافت اج نیز پشتیبانی خود را از دست می دهد

سه سال به جلو و ویندوز 8 می آید. اگر فراموش کرده اید، ویندوز 8 بدون منوی شروع راه اندازی شد و در عوض بر روی طراحی کاشی جدید و مدرن تمرکز داشت. ویندوز 8 پس از گذشت بیش از دو سال از انتشار، به سختی سهم بازار را به دست آورد.

این سال های اضافی در 10 ژانویه 2023 به پایان می رسد، زمانی که سیستم عامل دیگر به روز رسانی را دریافت نمی کند. در همین حال، پشتیبانی از ویندوز 8 در ژانویه 2018 به پایان رسید. به همین ترتیب، پشتیبانی گسترده آن نیز در 10 ژانویه 2023 به پایان می رسد.

سال 2009 است. GTX 295 انویدیا بر بازار کارت گرافیک حاکم است، اپل اخیرا آیفون 3G را عرضه کرده است و مایکروسافت جدیدترین سیستم عامل خود، ویندوز 7 را معرفی کرده است که مورد تحسین مصرف کنندگان قرار گرفته است. سرانجام کاربران احساس کردند که یک ارتقاء مناسب از ویندوز XP وارد شده است و در عرض دو سال، تقریباً 45 درصد از دارندگان رایانه شخصی ویندوز 7 را روی دستگاه های خود نصب کردند.

علاوه بر این، مایکروسافت اخیراً اعلام کرد که مایکروسافت اج پس از 12 ژانویه 2023 دیگر به‌روزرسانی‌های ویندوز 7 و ویندوز 8 را دریافت نخواهد کرد. Webview2 مایکروسافت، ابزاری که به Edge اجازه می‌دهد صفحات وب را خارج از مرورگر نمایش دهد، پس از آن تاریخ نیز پشتیبانی خود را از دست می‌دهد.

بخونید:  NexGen: Gone But Not Forgotten

تصویر بزرگ: ویندوز 7 و ویندوز 8 که به ترتیب در سال‌های 2009 و 2012 منتشر شدند، با استقبال متضادی از سوی مصرف‌کنندگان مواجه شدند. اولی در همان سطح XP مشاهده می شد، در حالی که کاربران دومی را به عنوان یک شکست بزرگ می دیدند. متأسفانه، پشتیبانی از هر دو سیستم عامل به طور رسمی در ماه آینده به پایان می رسد.

به طور کلی، غم انگیز است که ببینیم چنین سیستم عامل افسانه ای مانند ویندوز 7 در نهایت به غروب خود می رسد. کاربران آنقدر آن را دوست دارند که حتی با گذشت 13 سال از عرضه رسمی آن، ویندوز 7 همچنان سهم بازار بیش از 10 درصد را در اختیار دارد. ویندوز 8، نه چندان با تنها 2.53 درصد تا نوامبر 2022.



منبع

پس از پاسخ منفی گسترده کاربران، مایکروسافت تنها یک سال بعد به روز رسانی ویندوز 8.1 را منتشر کرد. در حالی که به روز رسانی ویندوز 8.1 سیستم عامل را بهبود بخشید، لکه ننگ پیرامون ویندوز 8 باقی ماند. ویندوز 8.1 هرگز بیش از 19.1 درصد از سهم بازار کلی ویندوز را به دست نیاورد، در حالی که ویندوز 7 و ویندوز 10 هر دو نرخ پذیرش بالاتری را در عرض هشت ماه به دست آوردند.

مایکروسافت دو سطح پشتیبانی برای سیستم‌عامل‌های خود ارائه می‌کند: «جریان اصلی» و «گسترده». پشتیبانی جریان اصلی ویندوز 7 در ژانویه 2015 به پایان رسید، در حالی که پشتیبانی گسترده آن در ژانویه 2020 متوقف شد. با این حال، از آنجایی که ویندوز 7 هنوز نزدیک به 25 درصد از نصب های ویندوز را در اختیار داشت، مایکروسافت سه سال دیگر را با پرداخت هزینه ارائه کرد.

بخونید:  سیاست قفل کردن حساب ویندوز 11 به جلوگیری از حملات brute force کمک می کند

مایکروسافت در کنار گذاشتن این سیستم عامل های قدیمی تنها نیست. در ماه اکتبر، گوگل اعلام کرد که پس از ژانویه 2023 دیگر از کروم برای ویندوز 7 و 8.1 پشتیبانی نخواهد کرد.