پوشیدنی ها همچنان در رکود باقی می مانند زیرا بازار جهانی همچنان با چالش های طولانی مواجه است

به این ترتیب، IDC پیش بینی محموله های تمام سال خود را به روز کرده است. شرکت تحقیقات بازار اکنون پیش‌بینی می‌کند که رشد تا پایان سال 2022 در 535.5 میلیون واحد ثابت بماند.

تصویر بزرگ: در سه ماهه دوم سال جاری، در حالی که بازار همچنان با رشد مواجه است، محموله های جهانی پوشیدنی ها نسبت به سال گذشته 6.9 درصد کاهش یافته است. طبق گزارش International Data Corporation (IDC)، محموله‌های پوشیدنی در دوره سه ماهه منتهی به 30 ژوئن به 107.4 میلیون دستگاه رسید. در حالی که پنج بازیکن برتر بازار – اپل، سامسونگ، شیائومی، هواوی و Imagine Marketing – تغییری نکرده‌اند، 4 نفر از این پنج مورد، در طول سه ماهه دوم کاهش نسبت به سال گذشته را تجربه کردند.

IDC معتقد است کاهش تقاضا نتیجه ترکیبی از عوامل از جمله ترس از رکود اقتصادی، افزایش تورم، افزایش هزینه مصرف کننده در گروه های غیرفناوری و کاهش رشد بی سابقه طی دو سال گذشته است.

در اوایل ماه جاری، اپل نسخه پریمیوم اپل واچ خود را برای علاقه مندان به فضای باز معرفی کرد. اپل واچ اولترا دارای تعدادی ویژگی است که قبلاً در ساعت‌های سری عرضه نشده بود، اما با قیمت بسیار بالاتر از 799 دلار شروع می‌شود. بالاترین قیمت گلکسی واچ 5 پرو گلف ادیشن سامسونگ از 499 دلار شروع می شود.

IDC اکنون پیش‌بینی می‌کند که رشد در سال 2023 بازگردد، زیرا تقاضا برای ساعت‌ها و وسایل شنیدنی افزایش می‌یابد زیرا خریداران در بازارهای بالغ جایگزین محصولات قدیمی‌تر می‌شوند و خریداران جدید در بازارهای نوظهور اولین پوشیدنی‌های خود را خریداری می‌کنند.

بخونید:  GPU داغ است؟ یک کولر پس از فروش می تواند مشکلات شما را حل کند
جیتش اوبرانی، مدیر تحقیقات IDC، گفت: مایه تاسف است که شرکت‌های سنگین وزنی مانند اپل، سامسونگ و گوگل در زمانی که اشتهای مصرف‌کنندگان برای محصولات با قیمت بالاتر زیر سوال است، بر ساعت‌های هوشمند ممتاز تمرکز می‌کنند.

آیا تا به حال به سراغ ابزارهای پوشیدنی رفته اید؟ اگر بله، در حال حاضر از چه دستگاه هایی استفاده می کنید و آیا قصد دارید آنها را در سال آینده ارتقا دهید؟

اعتبار تصویر: Torsten Dettlaff



منبع

بازار پوشیدنی ها ممکن است سقوط کند، اما به گفته مدیر تحقیقات رامون تی. با ادامه رشد بازار، لاماس انتظار دارد که شکاف بین حجم رکوردشکنی که در طول همه‌گیری مشاهده شد و آنچه در حال حاضر مشاهده می‌کنیم کاهش یابد. به طور کلی، رشد، هرچند با سرعت کمتری ادامه خواهد یافت.