پیدا شد: آیا درخت کریسمس شما می تواند Doom را اجرا کند؟

سال گذشته، ما این زیورآلات کوچک درخت نینتندو سوییچ را که از یک شومینه الکترونیکی 2018 الهام گرفته بود، نمایه کردیم. من همچنین به طور تصادفی با این زیورآلات تلویزیونی تبلیغاتی دهه 90 آشنا شدم که پر از سوخت نوستالژی است.

جزئیات کامل بیلد در وب سایت Sprite در دسترس است و می توانید تمام فایل های مورد نیاز را برای ساختن خود در GitHub بگیرید.

همانطور که می بینید، همه چیز به خوبی در کیس قرار می گیرد. صفحه نمایش بسیار بزرگتر از چیزی است که باید باشد، اما تنها بخش کوچکی از آن از طریق برش صفحه نمایش قابل مشاهده است. بقیه آن در داخل از دید پنهان می ماند.

درست است، این تزئین درخت کریسمس می تواند Doom را بازی کند.

به طور خلاصه: زیور آلات درخت کریسمس در اشکال و اندازه‌های مختلف وجود دارد – از ملایم تا وحشی – اما شرط می‌بندم شما هرگز چنین چیزی را ندیده‌اید. YouTuber Sprite_tm اخیراً تزیین درخت کریسمس کوچکی را به نمایش گذاشته است که از یک رایانه کلاسیک IBM الگوبرداری شده است. این واحد پرینت سه بعدی و نقاشی دستی بود، که برای برخی به اندازه کافی خوب است که روی درخت خود جای بگیرند. اما سازنده با پر کردن آن با سخت افزاری که قادر به بازی Doom است، قدمی فراتر برد.

Sprite_tm با یک میکروکنترلر ESP32-C3 و یک نسخه اصلاح شده Game Boy Advance از Doom همراه شد. این تراشه به طور مشخص دارای هر دو Wi-Fi و بلوتوث است، که دومی به شما امکان می دهد به صورت بی سیم یک کنترلر سازگار را متصل کنید و در واقع بازی را روی صفحه نمایش TFT مستطیلی 0.96 اینچی انجام دهید. یک اسپیکر با اندازه کوچکتر متصل به GPIO های ESP32-C3 پخش صدا را کنترل می کند.

بخونید:  توییتر قبل از اینکه افشاگر با اتهامات علنی منتشر شود، با تسویه حساب ۷ میلیون دلاری موافقت کرد

در بخش نرم‌افزاری، Sprite_tm به شدت به GBADoom متکی بود، اگرچه او مجبور بود نحوه مدیریت موسیقی را تغییر دهد و زیرسیستم ورودی را دوباره انجام دهد تا کنترل‌کننده‌های بلوتوث به درستی کار کنند. برای شاسی، اسپرایت یک مدل موجود از Thingiverse را اصلاح کرد و از زمانی که چاپگر SLA او اخیراً از بین رفت، آن را به صورت سه بعدی توسط JLC چاپ کرد. لهجه های خاکستری و مشکی با استفاده از رنگ اسپری مدل اضافه شد و رنگ طبیعی رزین برای تکه های سفید دست نخورده باقی ماند.

Found یک ویژگی TechSpot است که در آن ما چیزهای هوشمندانه، خنده دار یا جالب دیگری را از سراسر وب به اشتراک می گذاریم.



منبع