پیش نمایش Windows 11 Insider به Task Manager یک عملکرد جستجو می دهد

یک Windows Insider قبلی، Task Manager را بازطراحی کرد و برگه‌ها را با یک نوار کناری جایگزین کرد. تکرارهای دیگر ویژگی هایی مانند زبانه های کاوشگر فایل، نوار بازی با کنترلر، ریپینگ سی دی بومی و رابط سرریز نوار وظیفه جدید را اضافه کرده اند.

مایکروسافت چند ویژگی جدید را برای Task Manager در آخرین بیلد Windows 11 Insiders در این هفته معرفی کرد. نوار جستجوی کار، افزودنی اصلی در بیلدهای کانال بتا 22621.891 و 22623.891 (KB5020040) است. مایکروسافت اعلام کرد که این یکی از ویژگی های درخواستی آن است.

یکی دیگر از موارد افزوده کوچک به Task Manager، امکان جابجایی بین تم های روشن و تاریک مستقل از موضوع سیستم است. مایکروسافت همچنین فعال کردن حالت کارآمدی برای فرآیندها را آسان‌تر کرده و اکنون به کاربران اجازه می‌دهد گفتگوی تأیید این ویژگی را خاموش کنند.

اغلب، عنوان در یک برنامه آن چیزی نیست که Task Manager فهرست می کند. گاهی اوقات برنامه ها چندین فرآیند متصل را با نام های مختلف اجرا می کنند. نوار جستجوی Task Manager با اجازه دادن به کاربران برای جستجو بر اساس نام باینری، PID یا نام ناشر، این مشکل را برطرف می‌کند.

به جای پیمایش در لیست طولانی برنامه های در حال اجرا در تب Processes در Task Manager، کاربران به زودی می توانند نامی را در نوار جستجو در بالای پنجره تایپ کنند. این فیلتر همچنین سعی می کند نتایج جستجو را بر اساس نام های متعدد برای هر فرآیند به صورت هوشمند ارائه کند.

حتی با رسیدن ویژگی‌های جدید به نسخه عمومی ویندوز 11، تا کنون نرخ پذیرش سیستم عامل را افزایش نداده‌اند. بررسی ها به طور کلی نشان می دهد که ویندوز 11 بین 15 تا 25 درصد از رایانه های شخصی در سراسر جهان روشن است. راه اندازی آن بسیار کندتر از ویندوز 10 بوده است، تا حدی به دلیل نیازهای سخت CPU.

بخونید:  Scientists repeat nuclear fusion net gain in significant step toward clean energy



منبع

متأسفانه، فیلتر تنها در صورتی قابل استفاده است که از قبل بدانید می‌خواهید چه فرآیندی را نظارت یا خاموش کنید. مایکروسافت هنوز یک روش رسمی برای یافتن اینکه کدام روال مانع خروج یک دستگاه USB می شود، به عنوان مثال، بدون فرو رفتن در نمایشگر رویداد ارائه نکرده است — کاری که احتمالاً برای کاربران معمولی بسیار پیچیده است.

چیزی که باید منتظرش بود: پیمایش در Task Manager برای یافتن فرآیند دردسرساز که می‌خواهید به پایان برسانید، می‌تواند کند و دست و پا گیر باشد. به همین دلیل است که مایکروسافت آزمایش عملکرد جستجوی جدیدی را برای یکی از قدیمی ترین ابزارهای ویندوز آغاز کرده است. این ویژگی گسترده به نظر می رسد، اما ممکن است همه مشکلات کاربران را با فرآیندهای اشتباه حل نکند.