چندین سازنده از مادربردهای AMD B650 آینده خود رونمایی می کنند

علاوه بر این، MSI به طور ناخواسته MSRP های موبوهای آینده خود را با قیمت 189 دلار فاش کرد. این مقرون به صرفه تر از ارزان ترین مادربرد MSI X670 است که نزدیک به 400 دلار قیمت دارد.

چیزی که باید منتظرش بود: با پایان عرضه رسمی مادربردهای B650، چندین تولیدکننده شروع به پیش نمایش برخی از مدل های آینده خود کرده اند. مصرف کنندگان بودجه گرا می توانند جشن بگیرند زیرا بردهای B650 از محدوده بسیار معقول تری زیر 200 دلار شروع می شوند.

در نهایت، MSI سری اولیه B650 خود را معرفی کرد و هفت مادربرد جدید را در وب‌سایت خود منتشر کرد که بیشتر بودجه‌ها و اندازه‌های کیس را پوشش می‌دهند. این شرکت دارای بردهای سطح پایه مانند Pro B650-P و پیشنهادات علاقه مندان مانند MPG B650 Carbon Wi-Fi است. مصرف کنندگان همچنین می توانند ATX، Micro ATX، و Mini-ITX را پیدا کنند، که مناسب هر موردی که ممکن است بخواهند استفاده کنند.

سایت ASRock در حال حاضر هشت برد B650 را فهرست کرده است که از مدل پایه B650 Pro RS تا نسخه بعدی مادربرد همیشه محبوب تایچی را در بر می گیرد، در تصویر بالا.

ایسوس یک “راهنمای مادربرد” منتشر کرد که در آن تعدادی از محصولات آینده خود را به نمایش می گذارد. مشخص نیست که آیا این شرکت از افشای تابلوهای پرایم و TUF مقرون به صرفه‌تر خودداری می‌کند یا خیر، اما آنها در راهنما غایب هستند. با این حال، چندین مادربرد سری Strix از جمله پیشنهاد Mini-ITX برای این چیپست را نشان می دهد.

بخونید:  اولین ارتقای «Moment» ویندوز 11 ممکن است در ماه اکتبر ارائه شود

خوشبختانه، خریداران دیگر نیازی به هزینه بیش از 300 دلار برای خرید مادربرد ندارند تا تجربه AM5 را تجربه کنند. چهار شرکت از بردهای آینده B650 خود رونمایی کردند که انتظار می رود اواخر این ماه عرضه شوند.

ماه گذشته، AMD به طور رسمی معماری جدید Zen 4 و پردازنده های سری Ryzen 7000 خود را منتشر کرد. متعاقباً، سازندگان شروع به پر کردن بازار با مادربردها کردند تا آخرین CPU را همراهی کنند. مصرف کنندگان از قیمت بالای آن بردهای X670 غافلگیر شدند و ارزان ترین آنها به 300 دلار رسید.

این افشاگری ها خبر خوبی برای مصرف کنندگان بودجه محور است که به آنها اجازه می دهد تا با قیمتی جذاب وارد پلتفرم AM5 شوند. با گذشت زمان، ما احتمالاً حتی مادربردهای ارزان‌تری را خواهیم دید که به کاربران بیشتری اجازه می‌دهد به معماری Zen 4 بپیوندند.



منبع

سایت Gigabyte همچنین هشت مادربرد را که قرار است به زودی عرضه شود، نشان می دهد. این صفحه چهار ورودی ATX به خط “Aorus” از گیگابایت و پشتیبانی شگفت‌انگیز اما مورد استقبال مادربردهای Micro ATX را نشان می‌دهد که شرکت سه مورد از آنها را فهرست کرده است. برای ساخت‌های با تم سفید، گیگابایت B650 Aero را نیز ارائه می‌کند. متأسفانه، گیگابایت برای کسانی که روی سیستم Mini-ITX تنظیم شده اند کوتاه می آید، زیرا هنوز مادربرد Mini-ITX ندارد.