چگونه یک سرگرمی یک کلاینت ChatGPT را بر روی رایانه شخصی IBM در سال 1984 اجرا کرد

این پروژه همچنین شبیه نمونه های دیگری از عملکرد مدرن است که بر روی سخت افزار یکپارچهسازی با سیستمعامل اجرا می شود. در سال 2015، مهندسان نتفلیکس یک مشتری برای NES ساختند. در سال 2019 Yeo یک نسخه ویندوز 3.1 Slack را ساخت و در سال 2021 شخصی یک Apple IIe برای پخش ویدیوی تمام حرکتی دریافت کرد.



منبع

WTF؟! ChatGPT OpenAI ممکن است نشان‌دهنده لبه‌ای از فناوری هوش مصنوعی باشد، اما تجربه کاربر نهایی با آن چیزی بیشتر از متن و شبکه است. یکی از مددرها تصمیم گرفت که با مقداری گریس آرنج، یک رایانه شخصی 39 ساله همه چیزهایی را که برای اجرای کلاینت متنی مولد هوش مصنوعی نیاز دارد، داشته باشد.

Yeo گفت که کتابخانه MTCP – یک پشته TCP سازگار با چند هسته در سطح کاربر مقیاس‌پذیر – حیاتی‌ترین ابزار در این پروژه بود. این به او اجازه داد تا عملکرد شبکه را نسبتاً سریع کدنویسی کند، اگرچه او مجبور بود درباره فقدان چند رشته ای DOS بنویسد.

حتی اگر این یک راه حل 100 درصد خالص نباشد، استفاده از هوش مصنوعی متنی مولد در چنین سیستم قدیمی، حال و هوای آینده‌نگرانه‌ای دارد. وارد کردن متن و دریافت پاسخ هوشمند، چیزی است که مردم حداقل از دوران شکوفایی 5155، کامپیوترها را تصور می کردند.

علاوه بر این، سازگاری winevdm به شبکه متصل نمی شود. Python برای MS-DOS نیز قابل استفاده نیست زیرا از CPUهای 16 بیتی پشتیبانی نمی کند. در عوض، Yeo پروژه را در یک سیستم Virtualbox آزمایش کرد که همان نسخه DOS نصب شده بر روی 5155 را با یک شبکه پل به کامپیوتر میزبان اجرا می‌کرد.

بخونید:  شتاب 2 بعدی/3 بعدی، کارت صدای یکپارچه، بازی ها و چه چیز دیگری؟

Yeo قدیمی‌ترین رایانه شخصی MS-DOS را در مجموعه خود انتخاب کرد – یک رایانه قابل حمل IBM 5155 از سال 1984. این رایانه از پردازنده 4.77 مگاهرتزی اینتل 8088 رایانه شخصی IBM 1981 استفاده می‌کند، یک آداپتور اترنت ISA سازگار با NE2000، MS-DOS، MS-DOS 6 را اجرا می‌کند. رم. بله، دلایلی وجود دارد که هر دستگاه DOS باید بتواند هر چیزی را که روی این مشخصات اجرا می شود، انجام دهد.

سرگرمی Yeo Kheng Meng اخیراً کلاینت ChatGPT خود را برای MS-DOS رونمایی کرده است که روی رایانه شخصی IBM تقریباً 40 ساله خود اجرا می شود. این برنامه متنی را درست به خوبی سرویس OpenAI در سیستم‌های مدرن می‌نویسد، فقط در متن ساده و سبک قدیمی.

تنها بخشی از کلاینت ChatGPT که به صورت بومی در سیستم IBM اجرا نمی شود، پروکسی HTTP-to-HTTPS است. حتی اگر Yeo بتواند کتابخانه TLS لازم را به Intel 8088 پورت کند، احتمالاً عملکرد آن بسیار کند خواهد بود. بنابراین، آن بخش از فرآیند باید از یک کامپیوتر مدرن بازگردانده شود.

ساختن نرم افزار جدید مبتنی بر اینترنت بر روی یک سیستم عامل پیش از اینترنت و رایانه شخصی چالش های متعددی را به همراه داشت. یئو باید نحوه عملیاتی کردن شبکه در MS-DOS و آزمایش نرم افزار رایانه شخصی IBM را بر روی یک رایانه مدرن بیابد. آزمایش کلاینت روی دستگاه ویندوز 11 64 بیتی Yeo پیچیده بود زیرا به طور پیش فرض نمی تواند باینری های کامپایل شده 16 بیتی DOS را اجرا کند. انتقال کد آزمایشی به رایانه شخصی IBM به طور قابل توجهی توسعه را کند می کرد.

بخونید:  10 Games to Work Out Your GPU to the Max