کارت‌های گرافیک Nvidia RTX 5000 سال آینده با افزایش عملکرد گسترده عرضه می‌شوند

شایعه ساز: منصفانه است که بگوییم سری RTX 4000 انویدیا یکی از ناامیدکننده‌ترین خانواده‌های کارتی بوده است که تا کنون از تیم سبز تولید شده است. اما آیا جانشین آن، خط RTX 5000، می‌تواند اشتباه لاولیس را درست کند؟ طبق شایعات ممکن است سال آینده متوجه این موضوع شویم.

انتظار می‌رود سری RTX 5000 مبتنی بر گره فرآیند 3 نانومتری TSMC باشد، اگرچه هوانگ تأیید کرد که می‌تواند از اینتل برای تولید تراشه‌های آینده استفاده کند. مدیر عامل شرکت گفت که نتایج آزمایش اولیه تراشه انویدیا ساخت اینتل بر اساس گره فرآیند نسل بعدی اولی نتایج خوبی به همراه داشته است و هر دو شرکت در حال “ارزیابی فرآیند” در مورد بهترین راه برای حرکت به جلو هستند.

در طول سخنرانی جنسن هوانگ در کامپیوتکس این هفته، مدیرعامل به معماری Hopper Next اشاره کرد. انویدیا قبلاً معماری Hopper را برای استفاده از مراکز داده، سازمانی و هوش مصنوعی راه اندازی کرده بود. شایعه شده است که Hopper Next می تواند در کارت های بازی نیز استفاده شود.

یکی از جنبه های جالب RTX 5000 این است که Nvidia چه مقدار VRAM را در کارت های نسل بعدی خود گنجانده است. بازی‌های ویدیویی مدرن به مقدار فزاینده‌ای نیاز دارند، و تعداد زیادی کارت RTX 4000 به خاطر مقدار ضعیف VRAM مورد انتقاد قرار گرفته‌اند، بنابراین شاید این شرکت کارت‌های 8 گیگابایتی در محدوده متوسط ​​را حذف کند. ما همچنین می‌خواهیم امیدوار باشیم که انویدیا در استراتژی قیمت‌گذاری خود تجدیدنظر کند، اما این ممکن است آرزویی باشد.

البته تاریخ انتشار RTX 5000 فقط یک شایعه است، بنابراین آن را با دوز سنگین نمک مصرف کنید. اما Nvidia ممکن است بخواهد لاولیس را در اسرع وقت پشت سر بگذارد.

بخونید:  کاهش 60 درصدی سود SK Hynix



منبع

با رونمایی از RTX 4080 12GB، RTX 4060 Ti ناامید کننده و قیمت هایی که با افزایش عملکرد نسلی آن ها ارتباطی ندارد، سری Ada Lovelace بزرگترین پیروزی انویدیا نبوده است، به همین دلیل است که این شرکت ممکن است از دیدن شایعات در مورد آن خوشحال شود. جانشین در حال افزایش سرعت

کانال یوتیوب RedGamingTech می‌گوید که Hopper Next اساساً Blackwell است، نام رمز خط بعدی پردازنده‌های گرافیکی بازی Nvidia. شایعه شده است که Hopper Next در بخش‌های مختلف محصول، از جمله پردازنده‌های گرافیکی GeForce سری RTX 5000 و قطعات محاسباتی با کارایی بالا (HPC) برای هوش مصنوعی و سایر استفاده‌های سازمانی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

گفته می‌شود که بلک‌ول نسبت به Lovelace عملکرد بسیار خوبی ارائه می‌کند – برخی از معیارهای ما با RTX 4060 Ti 8GB نشان می‌دهند که معادل نسل قبلی RTX 3060 Ti به FPS بالاتری می‌رسد. با Blackwell، صحبت از بهبود 2X وجود دارد و ردیابی پرتو احتمالاً مانند همیشه عنصر مهمی برای Nvidia خواهد بود.