کاهش فروش جهانی گوشی های هوشمند همچنان ادامه دارد

در ادامه این روند، NPD گزارش داد که در سه ماهه دوم سال 2022 در مقایسه با سه ماهه مشابه سال گذشته، تقریباً 2 میلیارد دلار کمتر هزینه (13 درصد کاهش) برای بازی های ویدیویی در ایالات متحده داشته است. بخش تلفن همراه در درجه اول باعث کاهش شد، اما همه چیز خارج از اشتراک های غیر تلفن همراه کاهش یافت. مت پیسکاتلا، تحلیلگر صنعت، با تکرار اظهارات پوپال در مورد بخش تلفن های هوشمند، می گوید که تورم یکی از دلایل آن است.

طبق گزارش IDC، سه ماهه دوم سال 2022 شاهد کاهش 8.7 درصدی فروش گوشی های هوشمند در سراسر جهان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم. این چهارمین سه ماهه متوالی است که افت بازار را نشان می دهد.

با بازگشت به گوشی‌های هوشمند، درآمد فروش آیفون‌ها در سه ماهه گذشته نسبت به سال قبل علیرغم مشکلات صنعت، ۲.۷۷ درصد افزایش یافت. بخش فروش اپل نیز نسبت به سه ماهه قبل 12.11 درصد رشد داشته است. با عرضه آیفون 14 توسط این شرکت، احتمالاً اعداد آیفون در اواخر امسال قوی‌تر خواهند شد.



منبع در حجم خالص، بیشترین کاهش در آسیا بوده است. بزرگترین در چین بود که در آن محموله ها 14.3 درصد نسبت به سه ماهه دوم 2021 کاهش یافت. همچنین 2.2 درصد کاهش در آسیا/اقیانوسیه (به استثنای ژاپن و چین) وجود داشت که نشان دهنده نیمی از کل محموله های جهانی است.

شرکت‌های بزرگ سخت‌افزار نیز این تاثیر را احساس می‌کنند. اینتل پس از کاهش 22 درصدی درآمد نسبت به مدت مشابه سال گذشته، در سه ماهه دوم امسال، نیم میلیارد دلار از دست داده است. این شرکت کاهش تقاضا برای رایانه های شخصی و قطعات را مقصر می داند.

بخونید:  فروش نینتندو سوییچ در حال کاهش است، اما هنوز مقدار زیادی سوخت در باک باقی مانده است

مدیر تحقیقات تیم ردیاب جهانی IDC، نبیلا پوپل، کاهش تقاضا را به دلیل تورم و نگرانی های اقتصادی مقصر می داند. در طول همه‌گیری، مشکل اصلی صنعت تامین افزایش تقاضا در میان شوک‌های زنجیره تامین بود. وضعیت اکنون معکوس به نظر می رسد، با تثبیت زنجیره تامین و کاهش تقاضا. با این حال، پوپال فکر می کند که تقاضا فقط می تواند به تعویق بیفتد، نه اینکه از بین برود.

جای تعجب نیست که بیشترین کاهش از نظر درصدی در اروپای مرکزی و شرقی بوده است – 36.5 درصد نسبت به سال قبل، که جنگ در اوکراین علت آشکار آن است. به جز کانادا، سایر مناطق کاهش کمتر از 10 درصد را تجربه کردند.

تصویر بزرگ: سه ماهه دوم سال 2022 پایان رونق پس از همه گیری را برای چندین بخش اقتصادی محکم کرد. به گفته شرکت بین المللی داده (IDC)، گوشی های هوشمند جهانی از این قاعده مستثنی نیستند، زیرا تعداد محموله های سه ماهه گذشته روند نزولی داشته است.

همان ردیاب همچنین گزارش داد که محموله‌های تبلت و کروم بوک در آن سه ماهه به زمین بازمی‌گردد. کروم‌بوک‌ها سالانه بیش از 50 درصد سقوط کردند در حالی که رشد فروش تبلت‌ها کاهش یافت.