کاهش قیمت مواد اولیه، خودروهای الکتریکی را مقرون به صرفه تر می کند

اعتبار تصویر: شارژ توسط اندرو رابرتز، من توسط پیکسل



منبع

دیگران نیز احساسات مشابهی را تکرار کرده اند. کانگ سان، مدیرعامل استارت‌آپ سازنده باتری Amprius Technologies به نیویورک تایمز گفت که هزینه در حال حاضر مانع اصلی برای خودروهای الکتریکی است. Sun به طور خاص از لیتیوم به عنوان کالایی یاد کرد که می تواند فروش خودروهای برقی جدید را افزایش دهد.

علت کاهش قیمت ها قابل بحث است. برخی به کاهش رشد فروش در چین و اروپا پس از پایان یافتن یارانه های برقی اشاره می کنند. برخی دیگر بر این باورند که معادن و کارخانه‌های فرآوری جدید که آنلاین می‌شوند به کاهش محدودیت‌های عرضه موادی مانند لیتیوم کمک می‌کنند، اما اگر چنین باشد، می‌تواند به‌موقع به نتیجه برسد زیرا انتظار می‌رود تقاضا برای لیتیوم تا سال 2050 42 برابر شود. انتقال برنامه ریزی شده به انرژی پاک

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در روز سرمایه‌گذار این شرکت در اوایل این ماه گفت: «تمایل مردم به داشتن تسلا بسیار زیاد است. او افزود: «عامل محدودکننده توانایی آنها در پرداخت هزینه یک تسلا است.

تصویر بزرگ: قیمت مواد خام مورد نیاز برای تولید خودروهای الکتریکی از ژانویه به شدت کاهش یافته است. این وضعیت برخی از تحلیلگران را گیج کرده است که کاملاً انتظار داشتند قیمت خودروهای برقی بالا باقی بماند یا حتی افزایش یابد و عملاً انتقال از موتورهای احتراقی به موتورهای برقی را کندتر کند.

داده های Kelley Blue Book نشان می دهد که میانگین قیمت فروش خودروهای برقی در ایالات متحده از ژانویه تا فوریه 1000 دلار کاهش یافته است.

بخونید:  صندلی FCC ارتقای استاندارد پهنای باند را به 100 مگابیت در ثانیه پایین، 20 مگابیت در ثانیه به بالا پیشنهاد می کند.
پس انداز در حال حاضر به مصرف کنندگان کاهش یافته است. تسلا اخیراً پنجمین تعدیل قیمت خود را در سال 2023 اعمال کرد و قیمت دو گران‌ترین خودروی برقی خود را کاهش داد تا بتواند خریداران بیشتری را در دسترس آنها قرار دهد. مدل S و مدل S Plaid پس از آخرین برش‌ها، 5000 دلار ارزان‌تر هستند. در همین حال، شاسی بلند مدل X کاهش قیمت حتی 10000 دلاری را دریافت کرد.

به گفته تحلیلگر زنجیره تامین Benchmark Minerals، قیمت لیتیوم مورد استفاده در باتری‌های EV تقریباً 20 درصد از ژانویه (از 20 مارس) کاهش یافته است. مس، که هم در باتری ها و هم در موتورهای الکتریکی EV یافت می شود، در مدت مشابه تقریباً 18 درصد کاهش یافته است. قیمت کبالت، یکی دیگر از مواد اصلی در باتری ها، از ابتدای سال به نصف کاهش یافته است.