کمیسیون اتحادیه اروپا TikTok را به دلیل ترس از امنیت سایبری از دستگاه های کارمندان ممنوع می کند

TikTok مدت‌هاست اشتراک‌گذاری اطلاعات کاربران با مقامات چینی را رد کرده است. سخنگوی شرکت در رابطه با ممنوعیت کمیسیون گفت: “ما معتقدیم این تعلیق نادرست است و بر اساس تصورات غلط اساسی است. ما با کمیسیون تماس گرفته‌ایم تا پرونده را درست کنیم و توضیح دهیم که چگونه از داده‌های 125 میلیون نفری که در سراسر اتحادیه اروپا آمده‌اند محافظت می‌کنیم. به TikTok هر ماه.”

رویترز گزارش می‌دهد که کارکنان شورای اتحادیه اروپا که نمایندگان کشورهای عضو را برای تعیین اولویت‌های سیاستی گرد هم می‌آورد، باید TikTok را از تلفن‌های خود حذف کنند.





منبع

چه اتفاقی افتاده؟ این فقط ایالات متحده نیست که در آن سازمان ها و دولت کارکنان را از استفاده از TikTok منع کرده اند. کارمندان کمیسیون اروپا اکنون از تعامل با برنامه ویدیویی محبوب کوتاه مدت منع شده اند و به آنها دستور داده شده است که آن را از دستگاه های خود حذف کنند. این اقدام به دلیل ترس از جمع آوری داده ها و حملات سایبری احتمالی ناشی از مالک چینی ByteDance، که با ادعاهای مکرر مبنی بر تبانی با دولت چین مواجه شده است، انجام شد.

مانند همه شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی، TikTok نیز با مقررات دیجیتالی جدید اتحادیه اروپا در رابطه با محتوای غیرقانونی و مضر و همچنین قوانین سخت‌تر حفظ حریم خصوصی داده‌ها سر و کار دارد.

ما همچنان به ارتقای رویکرد خود برای امنیت داده ادامه می دهیم – ایجاد سه مرکز داده در اروپا برای ذخیره داده های کاربر به صورت محلی. کاهش بیشتر دسترسی کارکنان به داده ها؛ و به حداقل رساندن جریان داده در خارج از اروپا.

– کارولین گریر (@CarolineGreer) 23 فوریه 2023

کارمندان تا 15 مارس فرصت دارند تا TikTok را از دستگاه های خود حذف کنند. به گزارش نیویورک تایمز، کمیسیون افزود، با این حال، این ممنوعیت موقتی است و می تواند در آینده مورد ارزیابی مجدد قرار گیرد. این سازمان از گفتن اینکه آیا حادثه خاصی منجر به معرفی قانون جدید شده است خودداری کرد.