کمیسیون اروپا از همه کشورها می خواهد تا سایت های دزدان دریایی را برای مبارزه با دزدی دریایی آنلاین مسدود کنند

با این حال، این گزارش از تلاش های هند در جلوگیری از دزدی دریایی آنلاین تمجید می کند. در سال‌های اخیر، دادگاه‌های کشور به ISP‌های محلی و ملی دستور داده‌اند تا ده‌ها هزار سایت ادعایی دزدی دریایی را علی‌رغم نگرانی‌های جدی مدافعان آزادی بیان در مورد شیوه‌های خودسرانه این دستورات مسدود کنند. در هر صورت، هنوز کارهای زیادی برای مبارزه با دزدی دریایی آنلاین باید انجام شود، و باید دید که تلاش‌های مسدودسازی سایت در اجرای قوانین کپی رایت در سراسر جهان چقدر موفق خواهد بود.



منبع

با این حال، اتحادیه اروپا ویتنام را از فهرست خود حذف کرد، علیرغم اینکه ایالات متحده این کشور را متهم کرد که پای خود را در این موضوع کشانده و به چندین سایت دزدان دریایی اجازه می دهد آزادانه از قلمرو خود فعالیت کنند. بر اساس گزارش ویژه 301 نماینده تجاری ایالات متحده «فهرست تماشا»، برخی از بزرگترین سایت‌های دزدان دریایی جهان از این کشور فعالیت می‌کنند و فیلم‌ها، برنامه‌های تلویزیونی و انیمیشن رایگان ارائه می‌دهند. ایالات متحده ویتنام را متهم کرده است که علیرغم هشدارهای مکرر، کاری برای تعطیلی این خدمات انجام نداده است.

سیزده کشور در تیررس اتحادیه اروپا توسط چین (از طریق TorrentFreak) در رأس آنها قرار دارند که به عنوان بزرگترین نگرانی مشخص شد. هند، اندونزی، روسیه، ترکیه و اوکراین به عنوان اولویت های سطح 2 فهرست شده اند، در حالی که آرژانتین، برزیل، اکوادور، مالزی، نیجریه، عربستان سعودی و تایلند در سطح 3 قرار دارند.

چه اتفاقی افتاده؟ کمیسیون اروپا چندین کشور را که یا قوانین کپی رایت ضعیفی دارند یا به اندازه کافی برای مبارزه با دزدی دریایی انجام نداده اند، فراخوانده است. این سازمان به عنوان بخشی از فهرست دوسالانه کشورهای خارجی با سیاست‌های کپی‌رایت نامناسب، سیزده کشور را به‌خاطر اقدامات ناکافی خود در برابر دزدی دریایی معرفی کرد و از دولت‌های آن‌ها خواست که یک رژیم مسدودکننده سایت موثر را برای کاهش این تهدید اجرا کنند. جالب اینجاست که ایالات متحده علیرغم اینکه کانون فعالیت های مرتبط با دزدی دریایی بود، در هیچ کجای لیست یافت نمی شد.

بخونید:  قیمت DRAM به کاهش خود ادامه می دهد، که نشان می دهد رونق تقاضا برای لوازم الکترونیکی سپری شده است

با این حال، مسدود کردن سایت ممکن است گلوله نقره‌ای در برابر دزدی دریایی آنلاین نباشد، زیرا بیشتر این سرویس‌ها با انجام عملی به نام «پرش دامنه» که شامل تغییر نام‌های دامنه جدید برای فرار از محاصره است، به کار خود ادامه می‌دهند. برخی از کشورهای اتحادیه اروپا با به‌روزرسانی منظم دستورات مسدودکننده خود با این مشکل مقابله می‌کنند، اما برخی دیگر در این بازی بی‌پایان دیجیتال ضربه زدن به مول، با دزدان دریایی همگام نیستند.

دزدی دریایی آنلاین در حال افزایش بوده است و اعتقاد بر این است که در سال های اخیر با همه گیری کووید تشدید شده است. کمیسیون اروپا بر این باور است که فعالیت های غیرقانونی عمدتاً به دلیل اجرای ناکارآمد حق چاپ برای مبارزه با دزدی دریایی فیزیکی و آنلاین رشد می کند. برای مقابله موثر با این مشکل، این سازمان از کشورها می خواهد تا سایت های دزدی دریایی را به طور انبوه مسدود کنند. به عنوان نمونه ای از گامی در جهت درست، EC نشان داد که چگونه اندونزی به ارائه دهندگان اینترنت محلی دستور داد تا بیش از 3500 نام دامنه مظنون به دستفروشی محتوای دزدی را مسدود کنند.