گوگل از برند کروم بوک X برای دستگاه های پیشرفته رونمایی می کند

ابتکار Chromebook X نیز احتمالاً شامل استانداردهای کیفیت ساخت خاصی خواهد بود. در حالی که مشخصات سخت افزاری و ویژگی های نرم افزاری به ساخت یک لپ تاپ خوب کمک می کند، شما همچنین به کیفیت ساخت بادوام برای ارائه یک تجربه مالکیت ممتاز نیاز دارید. بنابراین می توان انتظار داشت که گوگل به این جنبه نیز توجه کند. در هر صورت، برنامه Chromebook X یک توسعه جالب است و به طور بالقوه می‌تواند شناسایی کروم‌بوک‌های غنی و با کیفیت بالا را در بازاری که به طور فزاینده‌ای گیج‌کننده است، آسان‌تر کند.



منبع

علاوه بر سخت افزار، گوگل به نرم افزار دستگاه های کروم بوک X خود نیز توجه ویژه ای خواهد داشت. طبق گزارش، این ویژگی‌ها شامل چندین ویژگی قابل توجه از جمله زیرنویس زنده برای تماس‌های ویدیویی، جلوه‌های تاری پرتره و ایزوله‌سازی صدا هستند. همچنین طبق گزارش‌ها، مجموعه‌ای از کاغذدیواری‌های «زمان روز» و محافظ‌های صفحه، و همچنین یک صفحه بوت ویژه به‌جای لوگوی استاندارد ChromeOS خواهد بود. این گزارش بیان می‌کند که این دستگاه‌ها ممکن است منحصر به دستگاه‌های Chromebook X به عنوان بخشی از برنامه‌های Google برای جدا کردن آن‌ها از جمعیت دیوانه‌کننده باشد.

به گفته 9to5Google، برچسب جدید فقط به کروم‌بوک‌های انتخابی داده می‌شود که الزامات سخت‌افزاری جدید گوگل را برآورده می‌کنند. در حالی که استانداردهای دقیق هنوز فاش نشده است، این می تواند به این معنی باشد که گوگل مقدار خاصی از RAM را به عنوان حداقل حداقل برای عملکرد روان سیستم، و همچنین نوع خاصی از نمایشگر و یک وب کم با کیفیت بالا را مشخص می کند.

بخونید:  ویژگی گلکسی S23 سامسونگ می تواند شارژ باتری را دور بزند و تلفن را مستقیماً تغذیه کند

در متن: کروم‌بوک‌ها از نظر قیمت و کیفیت بسیار متفاوت هستند و ظاهراً گوگل از این که همه دستگاه‌های ChromeOS آن در حال حاضر با یک قلم مو رنگ شده‌اند، خوشحال نیست. برای تغییر وضعیت موجود و کمک به خریداران برای تمایز واضح بین کروم‌بوک‌های با کیفیت بالا و کروم‌بوک‌های غیراستاندارد، طبق گزارش‌ها، این شرکت در حال کار بر روی یک نام تجاری جدید است که نشان‌دهنده دستگاه‌های ممتاز با تجربه‌ای پیشرفته است.

دستگاه‌های Chromebook X همچنین می‌توانند بر روی آرایه‌ای از پردازنده‌هایی ساخته شوند که با دقت توسط Google انتخاب شده‌اند. این شامل سری‌های Zen 2 و Zen 3 AMD و همچنین پردازنده‌های Core نسل دوازدهم اینتل است. هیچ اشاره ای به آخرین سری پردازنده های AMD یا Intel، مانند سری Ryzen 7000 (Zen 4) و نسل سیزدهم Core (Raptor Lake) نشده است، اما به احتمال زیاد آنها نیز مانند آینده بخشی از برنامه خواهند بود. نسخه هایی مانند Meteor Lake آینده و موارد دیگر.

نام تجاری جدید، که گوگل در داخل از آن با عنوان “Chromebook X” یاد می کند، ظاهرا جایگزین مارک های گیج کننده “Premium” و “Plus” خواهد شد که در حال حاضر توسط این شرکت برای نشان دادن کروم بوک های با کیفیت بهتر استفاده می شود. هدف برچسب جدید پایان دادن به سردرگمی در مورد برچسب‌های موجود و تشخیص آسان‌تر کروم‌بوک‌های باکیفیت از بقیه برای مشتریان است.