گوگل اولین گوشی هوشمند تاشو خود، Pixel Fold را پیش از رونمایی در 10 می، به نمایش گذاشت

گوگل قول داده است که جزئیات بیشتری را در مورد Pixel Fold در سخنرانی اصلی خود در I/O 2023 در 10 می به اشتراک بگذارد.



منبع

حداقل در ایالات متحده، تاشوها شروعی آهسته داشته اند. آنها به‌عنوان چیز بزرگ بعدی در فناوری گوشی‌های هوشمند معرفی شدند، اما موانع اولیه از جمله دوام مشکوک، نگرانی‌های کاربردی، و برچسب‌های قیمت بالا عمدتاً همه را به جز اولین کسانی که از آن استفاده می‌کردند دور نگه داشته است.

اکثر تاشوها در یکی از دو دسته قرار می گیرند. تاشوهایی به سبک Folio مانند Pixel Fold و Samsung Galaxy Z Fold به صورت افقی مانند یک کتاب باز می شوند و دستگاه را به چیزی شبیه به یک تبلت کوچک تبدیل می کنند. برعکس، تلفن‌های تاشو مانند Motorola Razr از یک عامل پوسته صدفی استفاده می‌کنند که بیشتر به سمت قابل حمل بودن طراحی شده است. وقتی بسته هستند، معمولاً به اندازه نصف یک تلفن هوشمند مدرن هستند و فضای کمتری را در جیب شما اشغال می کنند. این که ترجیح داده می شود در نهایت به ترجیح شخصی بستگی دارد.

سومین کلاس از گوشی های هوشمند با نمایشگر منعطف، رول شونده است. لنوو اواخر سال گذشته مفهومی مبتنی بر این فرم فاکتور را به نمایش گذاشت و همچنین لپ‌تاپی در دست ساخت دارد که از همان طراحی کلی استفاده می‌کند. هر دو از یک دستگاه مکانیکی برای افزایش فیزیکی ارتفاع صفحه نمایش برای املاک و مستغلات بیشتر صفحه نمایش استفاده می کنند.

چیزی که باید منتظرش بود: گوگل این هفته با انتشار تیزر رسمی از گوشی پیکسل بعدی خود به شایعات پایان داد. Google Pixel Fold در یک کلیپ کوتاه یوتیوب که تاکنون نزدیک به 130000 بازدید داشته است، پوشش خود را شکست. پیش نمایش گوشی به سبک فولیو را از چند زوایای مختلف و همچنین کاملاً باز شده نشان می دهد. علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت به‌روزرسانی در مورد دستگاه‌های جدید از جمله Pixel Fold، در صفحه فرود Google ثبت‌نام کنند.

بخونید:  بایدن می‌گوید که اگر هوش مصنوعی خطرناک باشد، باید دید

شما بیشتر طرفدار کدام عامل فرم انعطاف پذیر هستید؟ پوسته‌های صدفی سطح مشخصی از رضایت را دارند و کمی دلتنگی به همراه دارند، اما اگر بخواهم انتخاب کنم، احتمالاً به اندازه فضای صفحه‌نمایش که باز می‌شود، یک برگه را انتخاب می‌کنم.