گوگل برای دومین بار عینک گوگل را حذف کرد

برچسب قیمت اصلی 1500 دلاری عینک گوگل و نگرانی در مورد پیامدهای حفظ حریم خصوصی باعث شد که پس از اولین بار در سال 2013 هرگز مورد توجه مشتریان قرار نگیرد. اما گوگل تا سال 2017 به آن به عنوان یک محصول سازمانی جان تازه ای بخشید و یک مدل نسل دوم به نام Google را عرضه کرد. Glass Enterprise Edition 2 چند سال بعد.

این عینک 999 دلاری از پلتفرم اسنپدراگون XR1 کوالکام بهره می برد و دارای سرعت کلاک 1.7 گیگاهرتز، چهار هسته و عمر باتری 8 ساعته است. آنها همچنین با صفحه نمایش بزرگتر نسبت به مدل قبلی عرضه می شوند و پوشیدن آنها راحت تر است، و آنها را برای مشاغلی که می خواهند از واقعیت افزوده استفاده کنند ایده آل است، به خصوص که به گفته این شرکت می توانند در برابر سختی های محیط کار مقاومت کنند. گوگل این عینک را برای تنظیمات پزشکی، کشاورزی و کارخانه فشار داد.

گوگل به The Verge گفت که این شرکت هنوز عمیقاً به واقعیت افزوده متعهد است و “در حال ایجاد واقعیت افزوده در بسیاری از محصولات Google است و ما همچنان به دنبال راه هایی برای ارائه تجربیات جدید و خلاقانه AR در مجموعه محصولات خود خواهیم بود.” بنابراین یک هدست دیگر، احتمالاً عینک نسل بعدی که گوگل در کنفرانس توسعه دهندگان I/O خود به نمایش گذاشت، ممکن است هنوز وارد بازار شود.

این هدست‌ها پس از 15 سپتامبر به کار خود ادامه می‌دهند و توسعه‌دهندگان همچنان می‌توانند برای این دستگاه اپلیکیشن بسازند. با این حال، گوگل خاطرنشان می کند که برنامه از پیش نصب شده ویدیو کنفرانس «Meet on Glass» که کمتر از یک سال پیش راه اندازی شد، می تواند پس از 15 سپتامبر کار خود را متوقف کند.

بخونید:  آیفون 14 پرو در بنچمارک جدید پردازنده گرافیکی Basemark، Steam Deck را شکست داد
چه اتفاقی افتاده؟ گوگل گلس دوباره مرده است. عینک‌های واقعیت افزوده که به‌عنوان یک محصول مصرفی قبل از تبدیل شدن به ابزاری برای استفاده سازمانی شکست خورده بودند، در ۱۵ مارس توسط گوگل فروخته نشدند. این شرکت می‌گوید پشتیبانی آن در ۱۵ سپتامبر پایان می‌یابد.

واقعیت افزوده هنوز به انقلابی تبدیل نشده است که زمانی وعده آن را داده بودیم – بیشتر گزارش های اخیر در این زمینه در مورد مشکلات ارتش با هدست های مبتنی بر مایکروسافت هولولنز است. حتی متا، قهرمان یک‌باره همه چیز VR و AR، به اندازه گذشته درباره Metaverse صحبت نمی‌کند و در عوض بر روند فناوری جدید افزودن هوش مصنوعی مولد به همه چیز تمرکز می‌کند. مدیرعامل مارک زاکربرگ اخیراً در مورد توانایی های واقعیت ترکیبی Meta Quest 3 صحبت کرده است که انتظار می رود در اواخر سال 2023 با قیمتی بین 300 تا 500 دلار عرضه شود.



منبع

اما هدست های Google Glass Enterprise دیگر وجود ندارند. 9to5Google پستی را در وب سایت رسمی Glass مشاهده کرد که از مشتریان به دلیل “بیش از یک دهه نوآوری و مشارکت” تشکر می کند. تأیید می کند که فروش در 15 مارس به پایان رسیده است و پشتیبانی فقط تا 15 سپتامبر 2023 ادامه خواهد داشت. در حالی که هیچ به روز رسانی نرم افزاری برنامه ریزی نشده است، “پشتیبانی” در این مثال به مشتریانی اطلاق می شود که دستگاه های جایگزین را تحت برنامه های موجود دریافت می کنند.