گوگل در حال توسعه ابزار هوش مصنوعی برای رونویسی بهتر دست خط است

این شرکت ابتدا عملکرد را با ویدیوهای مراقبت های بهداشتی موجود به زبان های انگلیسی، هندی، مراتی و پنجابی آزمایش خواهد کرد. گوگل در نهایت می‌تواند ویدیوهای چند صوتی YouTube را در سطح جهانی و برای زبان‌های دیگر اجازه دهد، بنابراین برخی از کاربران دیگر مجبور نیستند چندین نسخه از یک ویدیو را آپلود کنند.



منبع

گوگل همچنین چند ویژگی جدید یوتیوب را که در حال آزمایش در بازار آسیای جنوبی است به نمایش گذاشت، اما بعداً ممکن است در سطح جهانی گسترش یابد.

گوگل پس از توجه به محبوبیت محتوای آموزشی در یوتیوب، Courses را معرفی کرده است، ابزاری برای مربیانی که ویدیو آپلود می کنند. هنگامی که به زودی در هند معرفی شد، دوره‌ها به معلمان و اساتید اجازه می‌دهد ویدیوهایی را با محتوای خواندنی و آزمون‌های پیوست شده منتشر کنند که مستقیماً از برنامه قابل دسترسی است.

گوگل ابزاری برای هوش مصنوعی برای خواندن و رونویسی نسخه های عجولانه نوشته شده و یادداشت های پزشکان نشان داده است. این ویژگی هنوز برای استفاده عمومی آماده نیست، اما می‌تواند نرم‌افزار رونویسی موجود این شرکت را بهبود بخشد.

مربیان می توانند انتخاب کنند که ویدیوها را به صورت رایگان ارائه کنند یا برای آنها هزینه ای دریافت کنند و کاربرانی که ویدیوها را خریداری می کنند می توانند آنها را بدون تبلیغات تماشا کنند. در حال حاضر در نسخه بتا، این ویژگی قول می دهد دوره هایی را در موضوعات مختلف آکادمیک و حرفه ای به چندین زبان ارائه دهد.

اگر این ابزار علائم بیمار را به همراه جایی که پزشک احتمالاً یک دارو را در برگه نسخه فهرست می‌کند، بداند، می‌تواند حروف اول و آخر آن را رمزگشایی کند. سپس، این اطلاعات را با درمان‌های رایج علائم مقایسه می‌کند تا مشخص شود که پزشک کدام‌یک را نوشته است.

بخونید:  حکم FTC می گوید که اپیک گیمز از روش های فریبنده برای فریب کاربران به خریدهای ناخواسته استفاده کرده است
پشتیبانی از چند زبانه صوتی یکی دیگر از ویژگی های یوتیوب است که گوگل در هند معرفی می کند. ویدیوهای یوتیوب برای مدتی قادر به اضافه کردن زیرنویس برای چندین زبان بوده است، اما گوگل در حال کار بر روی اجازه دادن به ویدیوها بین چندین آهنگ صوتی است.

در متن: رمزگشایی دست خط برای رایانه ها دشوار است، اما گوگل در تلاش است تا روش های خود را بهبود بخشد. تلاش این شرکت مبتنی بر هوش مصنوعی برای خواندن حتی نامرتب ترین دست خط ها، با تمرکز روی یک حرفه خاص برای کمک به ایجاد نتایج دقیق و کمک به جنبه ای حیاتی از زندگی روزمره، کم شروع می شود.

این قابلیت هنوز در حال توسعه است و گوگل تاکید می کند که قرار نیست به تنهایی از آن استفاده شود. Google Lens قبلاً سعی می‌کند متن درون عکس‌ها را بخواند، اما با دست‌نویس مشکل دارد. نسخه‌خوان می‌تواند دقت خود را بهبود بخشد و در نهایت یاد بگیرد که یادداشت‌های دیگر مانند دستور العمل‌ها را رمزگشایی کند.

نمونه اولیه یکی از فناوری هایی است که گوگل در رویداد Google for India خود در سال 2022 ارائه کرد. سبک نوشتن یک پزشک را تجزیه و تحلیل می کند و آنچه را که می آموزد با اطلاعات پزشکی شناخته شده ترکیب می کند.