گوگل در حال ساخت یک مرورگر iOS مبتنی بر Blink بر خلاف قوانین اپل است

در همین حال، کوپرتینویی اصرار دارد که کنترل های دقیق آن، محصولات خود را برای کاربران ایمن تر نگه دارد. در اواخر ماه گذشته، از پیشنهادهای سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) در مورد محدودیت‌های مرورگرهای موبایل و بازی‌های ابری انتقاد کرد.

با توجه به مخالفت رگولاتورها علیه باغ دیواری اپل، تعجب آور نیست که ببینیم گوگل در حال برنامه ریزی برای تغییرات عظیمی است که می تواند iOS را تحت تاثیر قرار دهد.



منبع

گزارش‌های باگ Chromium نشان می‌دهد که Google در حال حاضر در حال ساخت یک مرورگر وب جدید iOS بر اساس Blink است که قانون اپل مبنی بر استفاده همه مرورگرهای این پلتفرم از WebKit را نقض می‌کند. گوگل اصرار دارد که این پروژه فقط یک آزمایش است، اما ممکن است منتظر باشد تا الزامات WebKit اپل تحت فشار نظارتی از بین برود.

CMA چندین ماه است که سیاست‌های مرورگر و ابری اپل را بررسی کرده و آنها را ضد رقابتی می‌داند. راه‌حل‌های پیشنهادی تنظیم‌کننده شامل اجازه دادن به موتورهای مرورگر دیگر، برنامه‌های بازی ابری، برنامه‌های جانبی و موارد دیگر است. کوپرتینو ادعا می کند که پیشنهادات CMA به دلیل سوگیری عمومی علیه سیاست های نرم افزاری شرکت خارج از محدوده تحقیقات آن است.

گوگل می‌تواند منتظر باشد تا ببیند چه اتفاقی برای قانون WebKit می‌افتد، قانون‌گذاران و توسعه‌دهندگان در ماه‌های اخیر به طور فزاینده‌ای آن را مورد بررسی قرار داده‌اند. اگر اپل به موتورهای مرورگر دیگر اجازه دهد، برای گوگل سودمند خواهد بود که یک موتور مرورگر با عملکرد پیشرفته در بال ها منتظر بماند.

بخونید:  شکیل اونیل پس از 3 ماه تعقیب و گریز، پرونده های دعوی FTX را ارائه کرد

گزارش اشکال توسعه را به عنوان یک آزمایش گرافیکی و تاخیر ورودی توصیف می کند، نه محصولی که Google قصد دارد برای کاربران نهایی ارسال کند. با این حال، یک منبع به The Register گفت که این مرورگر، اگرچه بسیار زودرس و فاقد ویژگی های حیاتی است، به نظر می رسد پایه ای برای یک مرورگر جایگزین iOS باشد.

تابستان گذشته، پاول دوروف، بنیانگذار تلگرام، ادعا کرد که سیاست اپل طرحی است برای مجبور کردن توسعه دهندگان به ایجاد اپلیکیشن های جداگانه که مشمول کمیسیون فروش 30 درصدی اپ استور هستند. دوروف گفت: اگر اپل برای پشتیبانی از WebKit اقدامات بیشتری انجام دهد یا به توسعه دهندگان مرورگر اجازه دهد تا از موتورهای دیگر استفاده کنند، بسیاری از شرکت ها می توانند خدمات مورد نظر خود را به جای نگهداری برنامه ها از طریق صفحات وب تلفن همراه ارائه دهند.

تصویر بزرگ: تنظیم‌کننده‌ها و توسعه‌دهندگان مدت‌هاست که از برخی محدودیت‌های اپل در iOS، از جمله الزام همه مرورگرهای وب به استفاده از موتور WebKit اپل انتقاد کرده‌اند. از آنجایی که تنظیم‌کننده‌ها با سیاست‌های غول فناوری مبارزه می‌کنند، برخی ممکن است در حال حاضر برای یک محیط iOS با محدودیت کمتر آماده شوند.

ممنوعیت اپل برای موتورهای مرورگر جایگزین نیز مورد انتقاد قانونگذاران بریتانیا، ایالات متحده و اتحادیه اروپا قرار گرفته است. قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا که اخیراً تصویب شده است ممکن است اپل را مجبور کند تا در چند سال آینده به موتورهای مرورگر دیگر و کانال های توزیع برنامه جایگزین اجازه دهد. اداره ملی مخابرات و اطلاعات وزارت بازرگانی ایالات متحده نیز در اوایل ماه جاری علیه محدودیت های این شرکت صحبت کرد.

بخونید:  Signal Private Messenger 5.63.0 دانلود کنید