دستورات پیشنهادی برای تسویه هزینههای FTC شامل منع Google و iHeartMedia از ارائه نادرست تأییدکننده بهعنوان شخصی است که مالک، استفاده یا تجربه با یک محصول خاص است. ایالت های آریزونا، کالیفرنیا، جورجیا، ایلینوی، ماساچوست، نیویورک و تگزاس نیز شرکت ها را ملزم به پرداخت 9.4 میلیون دلار جریمه می کنند.
ساموئل لوین، مدیر دفتر حمایت از مصرفکننده، گفت که گوگل و آیهارتمدیا به اینفلوئنسرها پول میدهند تا گوشی را تبلیغ کنند، محصولی که هرگز استفاده نکردهاند. برخی از اسکریپتهای ارائهشده توسط Google که توسط شخصیتها در تبلیغات خوانده میشوند عبارتاند از: «این دوربین تلفن مورد علاقه من است، بهویژه در نور کم، به لطف حالت دید در شب» و «من عکسهای استودیو مانندی از همه چيز.” این در حالی بود که قبل از ضبط و پخش بیشتر تبلیغات، پیکسل 4s ارائه نشده بود.
گوگل و آیهارتمدیا از سوی FTC و دادستانهای کل ایالت در مورد تقریباً ۲۹۰۰۰ تأیید «فریبآمیز» توسط شخصیتهای رادیویی که استفاده و تجربهشان از گوشی پیکسل ۴ گوگل را در سالهای ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ تبلیغ میکردند، مورد شکایت قرار گرفتند.
گوگل از اولین غول فناوری که به دلیل تبلیغات فریبنده با شکایت روبرو می شود فاصله زیادی دارد. یک ناظر استرالیایی در سال 2019 از سامسونگ به دلیل دروغ گفتن در مورد مقاومت گوشی های گلکسی خود در برابر آب شکایت کرد. اپل نیز وجود دارد که سالها با لباسهای مشابه سروکار دارد، از جمله این مورد در سال 2012 به دلیل تواناییهای سیری به عنوان دستیار شخصی.
هیچکدام از اینها تأثیر زیادی بر آلفابت مادر گوگل که انتظار میرود امسال بیش از ۲۸۲ میلیارد دلار درآمد داشته باشد، نخواهد داشت. اما این پتانسیل را دارد که به تصویر عمومی خود و گوشی های آینده پیکسل آسیب برساند. همچنین می تواند منجر به اعتماد (حتی) کمتر مصرف کنندگان به صداقت تبلیغات شود.