یکی از مینی ست های جدید استارلینک V2 اسپیس ایکس از مدار زمین افتاده است

برخی از صندلی ها از مدار خارج می شوند، برخی دیگر قبل از بالا بردن ارتفاع از ایستگاه فضایی به طور کامل آزمایش خواهند شد.

— ایلان ماسک (@elonmusk) 22 مارس 2023

ماهواره شکست خورده یکی از چهار گروه شامل 30042، 30051 و 30058 بود که جاناتان مک داول، اخترفیزیکدان هاروارد-اسمیتسونی تماشا کردن با نزدیک شدن به ارتفاع مداری تثبیت شده خود. ناظر غیررسمی دیگر، Starlink Insider، برای اولین بار متوجه مشکلاتی شد که در 16 مارس (در بالا) همه 21 ماهواره گروه 6-1 از ارتفاع خود را از دست دادند، که گمانه زنی ها را در جامعه برانگیخت.

به طور خلاصه: آخرین دسته از ماهواره‌های استارلینک برای رسیدن به مدار با مشکل مواجه شده است. همه 21 فرود زمانی که قرار بود حدود دو هفته پس از پرتاب صعود کنند، فرود آمدند. بیشتر آنها تثبیت شدند و دوباره شروع به بالا رفتن کردند، اما چهار مورد همچنان به ریزش خود ادامه دادند. یکی در اتمسفر زمین سوخته است و ایلان ماسک گفت که ممکن است موارد بیشتری فرود بیاید و کنترل زمینی را مجبور کند تا پرتاب دوم را در ماه گذشته پاکسازی کند.

به نظر می رسد صندلی های V2 Mini به طور کلی ارتفاع خود را کاهش می دهند. @planet4589 آیا این قابل انتظار است؟ مطمئناً هنگام نگاه کردن به دیگر پرتاب‌های Starlink، مسیر حرکت غیرمعمول است. pic.twitter.com/O4iwWFyyHb

– Starlink Insider (@starlinkinsider) 16 مارس 2023

در ماه فوریه، اسپیس‌ایکس مجموعه‌ای از 21 ماهواره کوچک معروف به گروه 6-1 را برای سیستم گسترش یافته Starlink خود به فضا پرتاب کرد. این شرکت امیدوار است که با گرفتن حق بیمه 200 دلاری سرویس رومینگ جهانی استارلینک، بسته‌ای از این کاردستی کوچک بسازد. این ویژگی باید به کاربران RV امکان دریافت و استفاده از سرویس اینترنت در حین حرکت را بدهد.

بخونید:  بررسی املایی مبتنی بر مرورگر از Google و Microsoft می تواند منجر به سرقت PII شود

اسپیس نیوز اشاره می‌کند که در این بین، اسپیس ایکس برنامه‌هایی برای پرتاب دومین سری از V2 Minis در ماه مارس داشت. با این حال، مشکل گروه 6-1 ممکن است کنترل زمینی را مجبور کرده باشد که این پرتاب را پاک کند. در حال حاضر اسپیس ایکس حدود 4000 مینی سیست نسل اول در مدار دارد. کشتی های گروه 6-1 کمی بزرگتر هستند و تجهیزات ارتباطی ارتقا یافته دارند. با این حال، اسپیس ایکس در مورد آنچه که این ارتقاها شامل چه چیزی هستند، کاملاً صحبت کرده است.





منبع

در 22 مارس، ایلان ماسک تأیید کرد که کنترل ماموریت از وضعیت آگاه است و در واقع پیش‌بینی کرده بود که «مشکلاتی» با فناوری جدید در نسخه 2 ست داشته باشد. وی افزود که خدمه تعدادی را از مدار خارج خواهند کرد در حالی که بقیه در نهایت به ارتفاع پروازی خود در بالای مدار 408 کیلومتری ایستگاه فضایی بین المللی خواهند رسید. Starlink V2 Mini 30062 ممکن است اولین مورد از چندین موردی باشد که می تواند دوباره وارد شود.