ارزش بازار انویدیا از 3 تریلیون دلار گذشت و اپل را شکست داد و جنسن هوانگ را به سیزدهمین فرد ثروتمند جهان رساند.

چه اتفاقی افتاده؟ نقش انویدیا به عنوان تامین کننده اکثر سخت افزارهای پیشرفته که رونق هوش مصنوعی را تقویت می کند، آن را به دومین شرکت ارزشمند در بازار ایالات متحده تبدیل کرده است. ارزش بازار Team Green اکنون از 3 تریلیون دلار فراتر رفته است و در عین حال به ارزش 3.151 تریلیون دلاری مایکروسافت نزدیک تر از اپل است.

سهام انویدیا دیروز 5 درصد دیگر افزایش یافت و به 1224 دلار بسته شد. قیمت سهام این شرکت طی پنج سال گذشته بیش از 3224 درصد و تنها در سال جاری 147 درصد افزایش یافته است.

با ارزش بازار 3.011 تریلیون دلار، انویدیا اکنون به باشگاه اختصاصی 3 تریلیون دلاری در کنار اپل (3.003 تریلیون دلار) و مایکروسافت (3.151 تریلیون دلار) پیوسته است.

بلومبرگ اشاره می کند که آخرین باری که انویدیا بیش از اپل ارزش داشت در سال 2002 بود، پنج سال قبل از عرضه اولین آیفون. ارزش بازار هر دو شرکت در آن زمان کمتر از 10 میلیارد دلار بود.

آنچه که به ویژه چشمگیر است این است که انویدیا تنها در ماه فوریه سال جاری، کمتر از یک سال پس از رسیدن به یک تریلیون دلار، در ماه می 2023، از مرز 2 تریلیون دلار فراتر رفت. این بدان معناست که ارزش بازار این شرکت به میزان بیش از سه تریلیون دلار افزایش یافته است. ماه ها.

افزایش قیمت سهام انویدیا باعث شده است که جنسن هوانگ، مدیر عامل شرکت، که 3.79 درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد، در شاخص میلیاردرهای بلومبرگ به رشد خود ادامه دهد. او در ماه می با دارایی خالص 80.5 میلیارد دلار در جایگاه هجدهم قرار داشت. امروزه هوانگ با ثروت 107 میلیارد دلاری در رتبه سیزدهم قرار دارد.

بخونید:  نظرات، مزایا و معایب Gigabyte Aorus 10000 Gen5

تقاضای هنگفت برای پردازنده‌های گرافیکی انویدیا از سوی شرکت‌هایی که به طور کامل بر روی هوش مصنوعی کار می‌کنند (یعنی همه آن‌ها) فروش آن را در سه ماهه اول به ۲۶ میلیارد دلار رساند، که بیش از سه برابر درآمد آن در مدت مشابه سال قبل است. در بازار چیپست های هوش مصنوعی پیشرفته، انویدیا بین 70 تا 95 درصد از سهم بازار تخمین زده می شود.

هوانگ در کامپیوتکس اعلام کرد که نقشه راه انویدیا برای پردازنده‌های گرافیکی اصلی خود در حال انجام است. در حالی که تغییرات عمده معماری احتمالاً هر دو سال یکبار ادامه خواهد یافت، انویدیا اکنون در حال حرکت به سمت بهبودهای قابل توجهی در محصول است. بلک ول اولترا سال آینده وارد بازار می شود، پس از آن روبین در سال 2026 و روبین اولترا در سال 2027 عرضه می شود.

منبع