اشتراک‌های Apple Music، Apple TV+ و Apple One افزایش قیمت دریافت می‌کنند

برای کاربرانی که به آن برنامه‌ها یا هر برنامه‌نویسی اصلی دیگری علاقه دارند، ۷ دلار در ماه در مقایسه با اکثر رقبا، معامله خوبی است، به خصوص با توجه به اینکه شامل پخش جریانی ۴K HDR و بدون تبلیغات است. نتفلیکس اخیراً طرحی با پشتیبانی تبلیغاتی را با همان قیمت راه‌اندازی کرده است که بینندگان را به 720p محدود می‌کند و 4K HDR را پشت اشتراک ماهانه 20 دلاری قفل می‌کند. Paramount Plus یک ردیف تبلیغاتی 5 دلاری دارد که شامل 4K نمی شود، در حالی که HBO Max برنامه مشابهی دارد که قیمت آن 10 دلار است.

زمانی که اپل Apple TV+ را راه‌اندازی کرد، سخاوتمندانه به هر کسی که سخت‌افزار جدید اپل را خریداری می‌کند این امکان را می‌دهد تا یک سال این سرویس را به صورت رایگان امتحان کند. این تاکتیک زمانی معنا پیدا کرد که در ابتدا محتوای زیادی در مقایسه با Netflix یا Hulu نداشت. امروز، مشترکین Apple TV+ بازی‌ها و سریال‌های MLB مانند For All Mankind، Severance، WeCrashed و تد لاسو برنده جایزه را دریافت می‌کنند. دارندگان دستگاه های جدید اپل اکنون فقط سه ماه رایگان دریافت می کنند.

اپل وان نیز در حال افزایش قیمت است. اشتراک ها اکنون 16.95 دلار است که 2 دلار افزایش یافته است. این سرویس شامل Apple Music، Apple TV+، Apple Arcade و iCloud+ است. طرح خانواده به 22.95 دلار می رسد که 3 دلار بیشتر است. در نهایت، سطح برتر که Apple News+ و Apple Fitness+ را اضافه می کند، از 29.95 دلار به 32.95 دلار افزایش می یابد.

چرا مهم است: اپل ممکن است آخرین شرکتی باشد که بازار و فشارهای اقتصادی را احساس می کند که اخیراً سایر شرکت ها را مجبور به افزایش قیمت ها یا ارائه طرح های اشتراک جدید کرده است. با این حال، قیمت اشتراک Apple TV+ که به تازگی معرفی شده است، در مقایسه با سایر سرویس‌های پخش قابل مقایسه است.

بخونید:  مدیر مجوز HDMI می گوید که مشخصات مبهم HDMI Alt Mode مرده است

مشترکین Apple Music و Apple TV+ از دوشنبه شاهد افزایش قیمت اشتراک خود به میزان 1 یا 2 دلار خواهند بود، در حالی که بسته Apple One به 3 دلار افزایش می یابد. هیچ اشتراک اپل تا کنون قیمت خود را افزایش نداده است.

خدمات اشتراک موسیقی این شرکت اکنون برای یک فرد 10.99 دلار در ماه هزینه دارد (قبلاً 9.99 دلار)، در حالی که قیمت طرح خانواده جدید 16.99 دلار است (از 14.99 دلار). نرخ اشتراک سالانه اکنون 109 دلار (99 دلار سابق) است. یکی از سخنگویان اپل تایید کرد که این افزایش به دلیل افزایش هزینه های صدور مجوز است.

طرح جدید Apple TV+ از نظر قیمت، ویژگی‌ها و محتوا به دیزنی پلاس نزدیک است. دیزنی + 8 دلار با 4K HDR و بدون تبلیغات است، در حالی که Hulu شامل 4K HDR تنها با 7 دلار با تبلیغات است.

علاوه بر این، Apple TV+ دارای قیمت ماهانه 6.99 دلار (در اصل 4.99 دلار) با گزینه اشتراک سالانه 69 دلاری (قبلاً 49.99 دلار) است. اپل می گوید فکر می کند محتوایی که در سه سال گذشته به این سرویس اضافه کرده است، ارزش آن را افزایش داده است.

این شرکت قیمت سایر اشتراک های مستقل خود را تغییر نداده است. سرویس iCloud+ آن هنوز 0.099 دلار در ماه برای 50 گیگابایت، 2.99 دلار در ماه برای 200 گیگابایت و 9.99 دلار در ماه برای 2 ترابایت است. Apple Arcade اشتراک ماهانه 5 دلاری خود را حفظ می کند، در حالی که Apple News+ و Fitness+ در 9.99 دلار باقی می مانند.

بخونید:  گزارش متا سفارشی ادعا می کند که متاورس می تواند 760 میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی ایالات متحده تا سال 2035 کمک کند.



منبع