ال‌جی دیسپلی از پنل OLED 97 اینچی رونمایی کرد که با لرزش صدای 5.1 «سینمایی» ایجاد می‌کند.

چه اتفاقی افتاده؟ LG Display به دلیل تولید برخی از بهترین فناوری های تلویزیون در بازار شناخته شده است. پنل 97 اینچی که به تازگی در نمایشگاهی در کره جنوبی به نمایش گذاشته شده است، به نظر می رسد که تصویری چشمگیر ارائه می دهد، اما همچنین دارای یک ویژگی است که می تواند جذابیت آن را افزایش دهد: پانل با لرزش، صدای 5.1 را بدون استفاده از دستگاه داخلی تولید می کند. در بلندگو

صدای ارتعاشی صفحه نمایش مشابهی در تلویزیون سونی براویا AG9 OLED یافت می‌شود که بررسی‌های بسیار خوبی دارد – یوتیوب‌بر فناوری لینوس سباستین مطمئناً آن را دوست دارد.

این اولین باری نیست که ال‌جی فناوری صدای ارتعاشی را به نمایش می‌گذارد. CSO در تلویزیون 48 اینچی متمرکز بر بازی 4K (در بالا) که در CES سال گذشته معرفی شد، حضور داشت. این مدل همچنین دارای یک صفحه نمایش نازک به اندازه کاغذ بود که می توانست با فشار یک دکمه از صاف به خمیده با شعاع 1000 میلی متر خم شود. همچنین یک نسخه بسیار اولیه به نام صدای کریستال در گوشی LG G8 ThinQ 2019 وجود داشت.



منبع

LG Display فناوری OLED EX نسل بعدی خود را در پایان سال گذشته معرفی کرد. با تبدیل عناصر هیدروژنی موجود در عناصر ساطع کننده نور آلی به دوتریوم پایدار، افزایش پایداری و کارایی آنها و اجازه دادن به آنها برای ساطع نور بیشتر، مشکل سطوح روشنایی کمتر در OLEDها را حل می کند. این باعث افزایش 30 درصدی روشنایی تصویر در مقایسه با OLED های معمولی می شود. همچنین گفته می شود که این فناوری دقت رنگ را از طریق الگوریتم های شخصی سازی شده بهبود می بخشد.

بخونید:  ارتش اوکراین از Steam Deck برای کنترل برجک های مسلسل استفاده می کند

LG Display پنل OLED.EX 97 اینچی را در K-Display 2022 در سئول کره، اوایل امروز معرفی کرد. این شرکت می‌گوید رنگ‌های واقعی، جزئیات ظریف و رنگ‌های مشکی کامل مرتبط با تلویزیون‌های OLED را در کنار مزایای فناوری EX خود ارائه می‌دهد.

تلویزیون هایی که دارای پنل ارتعاشی جدید هستند، ارزان نیستند. انتظار می رود حدود 25000 دلار یا بیشتر بپردازید، همان قیمت پیش بینی شده تلویزیون 97 اینچی بدون لرزش ال جی الکترونیکس.

به غیر از این اندازه عظیم و کیفیت تصویر، ویژگی برجسته پنل استفاده از فناوری Film CSO (Sinematic Sound OLED) است. این دستگاه از یک تحریک کننده فیلم نازک در پشت پنل برای لرزاندن صفحه نمایش استفاده می کند و صدا را بدون نیاز به بلندگوهای داخلی یا خارجی ایجاد می کند. ال‌جی می‌گوید یک سیستم صوتی 5.1 کانالی در نمایشگر تعبیه شده است که عملکردی را امکان‌پذیر می‌کند که سطح سینمایی غوطه‌وری را ارائه می‌دهد، که ادعایی کاملا جسورانه است.