اولین خودروی الکتریکی جیپ Wagoneer S با قیمت 72000 دلار است: برد 300 مایل، 600 اسب بخار قدرت.

منتظر بودن: جیپ از نصب موتورهای 707 اسب بخاری و 6.2 لیتری سوپرشارژ هل کت در جیپ گرند چروکی تراک هاوک لذت برده است، اما دنیای خودرو متعهد و مصمم است که به سمت خودروهای برقی برود و جیپ در حال حرکت است. اولین وسیله نقلیه الکتریکی رسمی استلانتیس Wagoneer S است، یک وسیله نقلیه برقی باطری برتر (BEV) که دارای برد بیش از 300 مایل با یک بار شارژ است.

موتور الکتریکی 600 اسب بخار قدرت و بیش از 800 نیوتن متر گشتاور فوری تولید می کند که برای رساندن SUV از صفر به 60 مایل در ساعت تنها در 3.4 ثانیه کافی است. این سریع است، به خصوص برای یک SUV لوکس بزرگ و سنگین.

در جاهای دیگر، مالکان می توانند منتظر سیستم مدیریت کشش Selec-Terrain جیپ با پنج حالت رانندگی سفارشی از جمله Sport، Eco، Snow، Sand و Auto باشند. جیپ می‌گوید نسخه لانچ (فقط ایالات متحده) دارای امکانات رفاهی مانند جلوپنجره هفت شیار روشن، چرخ‌های مشکی براق ۲۰ اینچی، عناصر بیرونی خاکستری تیره سیاه و خنثی و سانروف پانوراما دوگانه خواهد بود.

جلوپنجره کاملاً بازطراحی شده است، با در نظر گرفتن اینکه دیگر مسئولیت تغذیه هوای تازه به موتور عظیم زیر کاپوت را ندارد. در مورد تریم، جیپ گفت که از کروم اجتناب کرده است زیرا به نظر می رسد فرآیندها و مواد سازگارتر با محیط زیست را در طراحی ترکیب کند.

در مورد فناوری داخل، مالکان به 45 اینچ فضای قابل استفاده صفحه نمایش دسترسی خواهند داشت – معیاری که جیپ ادعا می کند بهترین در کلاس خود است. صندلی‌های جلو و عقب دارای تهویه و گرمکن ممتاز نیز استاندارد هستند.

بخونید:  هاروارد برند خود را از هوش مصنوعی مولد به کلاس درس می آورد

سیستم صوتی نیز نباید نگران کننده باشد، زیرا Wagoneer S به 19 بلندگو شامل یک ساب ووفر 12 اینچی و یک آمپلی فایر 1160 واتی به لطف فناوری McIntosh Audio مجهز شده است.

Wagoneer S دارای یک باتری 400 ولتی 100 کیلووات ساعتی است که با استفاده از شارژر سریع DC می تواند تنها در 23 دقیقه از 20 درصد تا 80 درصد شارژ شود. هر Wagoneer S Launch Edition شامل یک شارژر خانگی 48 آمپری سطح 2 یا اعتبارات شارژ عمومی با ارزش برابر از طریق Free2move Charge، اکوسیستم شارژ Stellantis است.

جیپ گفت این خودروی الکتریکی بر روی پلتفرم بزرگ STLA ساخته می‌شود، که همچنین انتظار می‌رود زیربنای Dodge Charger Daytona SRT آینده تمام الکتریکی باشد. با این حال، این یک تناسب مستقیم نیست، زیرا مهندسان مجبور بودند طول، عرض، سیستم تعلیق و اجزای پیشرانه را به طور خاص برای Wagoneer S تنظیم کنند. تیم همچنین توانست استحکام پیچشی بدنه را تا 35 درصد در مقایسه با جیپ‌های سایز متوسط ​​قبلی بهبود بخشد. SUV برای سواری بهتر

و برای کسانی که واقعاً دوست دارند به اعداد نگاه کنند، Wagoneer S دارای ضریب درگ 0.29 است که پایین‌ترین ضریب درگ در بین هر جیپ تا کنون و حدود 15 درصد بهتر از میانگین SUV است.

جیپ Wagoneer S ابتدا در نیمه دوم سال 2024 در ایالات متحده و کانادا عرضه خواهد شد و در نهایت راه خود را به بازارهای جهانی دیگر پیدا خواهد کرد. قیمت با احتساب هزینه مقصد از 71995 دلار شروع می شود.

منبع