اپل تایید کرده است که هدست واقعیت ترکیبی Vision Pro خود به فرکانس 90 هرتز با HDR می رسد

ویدیوهای فراگیر 180 درجه و 360 درجه از دیرباز یکی از جذابیت‌های اصلی هدست‌های واقعیت مجازی بوده است، اما توجه کمتری به توانایی آن‌ها در پخش ویدیوهای سه بعدی صفحه تخت شده است. اپل تمرکز قابل توجهی در ارائه نمایش Vision Pro خود، از جمله محتوای سه بعدی، با تجربه‌های فراگیر Disney+ را به عنوان یک نکته برجسته در جریان پخش قرار داده است. اگر این شرکت فکر می‌کند که پخش سه‌بعدی استفاده اصلی هدست آن خواهد بود، منطقی است که شرکت‌های سرگرمی و سازندگان محتوا را به پذیرش این قالب تشویق کند.

در طول رونمایی اولیه، اپل احتمالاً بر مهمترین مزیت ویژن پرو نسبت به رقبا تأکید کرد – وضوح صفحه نمایش 4K در هر چشم. تعداد پیکسل‌های این هدست‌ها تقریباً دو برابر هدست‌های دیگر است و امکان مشاهده ویدیوهای کامل 4K را فراهم می‌کند.

در متن: اپل معمولاً بلافاصله پس از رونمایی از یک دستگاه جدید، یک برگه مشخصات کامل را در وب سایت خود منتشر می کند، اما در حال حاضر چنین جدولی برای Vision Pro وجود ندارد. این باعث می‌شود که برخی از سوالات فنی پیرامون دستگاه بی‌پاسخ باقی بماند، اما یک توسعه‌دهنده جدید به قابلیت‌های هدست اشاره می‌کند.

یکی از راهنماها بر استفاده صحیح از کدک های ویدیویی برای ایجاد محتوای پخش سه بعدی تمرکز دارد. اپل گفت Vision Pro از MP4 و HEVC پشتیبانی می‌کند، اما به AV1، جایگزینی بدون حق امتیاز که در میان سایر تولیدکنندگان سخت‌افزار پشتیبانی می‌شود، اشاره نکرد.

اطلاعات نرخ به روز رسانی بخشی از یکی از چندین راهنما است که اپل برای کمک به توسعه دهندگان برای سازگاری با سیستم عامل جدید واقعیت ترکیبی خود، visionOS منتشر کرده است. مجموعه ویدیویی حاوی اطلاعاتی در مورد نحوه ساخت رابط های قابل دسترسی برای برنامه های Vision Pro و محتوایی است که هنگام استفاده از هدست صاف به نظر می رسد، از جمله ویدیوهای دو بعدی و سه بعدی.

بخونید:  زنجیره تامین چین: شنژن در یک روز ساخته نشد

از دیگر ویژگی‌های چشمگیر این هدست می‌توان به پردازنده M2 و تراشه R1 آن اشاره کرد که تراشه دوم به مدیریت ورودی حسگر برای ایجاد تجربه عبور راحت‌تر اختصاص دارد. قابلیت های Vision Pro اساساً به یک مک بوک 8K متصل به صورت کاربر می رسد، اما 3500 دلار هنوز هم زیاد است.



منبع

غول کوپرتینویی گفت که Vision Pro “بیشتر” 90 هرتز است زیرا همچنین دارای یک حالت 96 هرتز است که می تواند به طور خودکار در هنگام تماشای محتوای 24 هرتزی که شامل اکثر فیلم ها و برنامه های تلویزیونی است، فعال شود. از آنجایی که 96 به طور مساوی به 24 تقسیم می شود، محتوای 24 هرتزی باید نرم تر از تلویزیون های معمولی 60 هرتزی نمایش داده شود. هدست های سونی و Valve می توانند به 120 هرتز برسند که به طور مساوی به 24 تقسیم می شود، اما 96 به عنوان حد وسط عمل می کند.

اپل تأیید کرده است که نمایشگرهای هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو که اخیراً معرفی شده است، معمولاً 90 هرتز دارند و از HDR پشتیبانی می کنند. نرخ تازه‌سازی در میان دستگاه‌های VR مانند Meta Quest، PlayStation VR 2 و Valve Index استاندارد است.