ایلان ماسک می گوید او “نوعی طرفدار چین است”، مدعی است که این کشور در مورد “انسانیت تیمی” در مورد هوش مصنوعی است.

گالاگر آنچنان مایل به ستایش چین نبود. نماینده ایالات متحده گفت که حزب کمونیست چین در “کمونیسم نسل کشی تیمی” است و به احتمال زیاد از هوش مصنوعی برای سرکوب آزادی بیان و مذهب استفاده می کند و به این دلیل تهدیدی برای جمعیت اویغور تایوان و چین است.

این میلیاردر همچنین به مقامات دولتی در این کشور آسیایی هشدار داد که یک هوش مصنوعی فوق هوشمند می تواند کشور را تحت کنترل خود درآورد. من فکر می‌کنم که این امر طنین‌انداز شد زیرا هیچ دولتی نمی‌خواهد خود را از یک ابراطلاعات دیجیتال خلع ید کند، بنابراین فکر می‌کنم آنها در حال انجام اقداماتی در مورد مقررات هستند و نگران این خطر هستند.»

اداره فضای سایبری چین (CAC)، ناظر اینترنت این کشور، در ماه آوریل اقدامات اداری برای خدمات هوش مصنوعی مولد را منتشر کرد، سندی حاوی پیش نویس قوانین برای محتوایی که هوش مصنوعی می تواند تولید کند.

ماسک مدت‌هاست که از طرفداران صریح مقررات جهانی سخت‌گیرانه‌تر برای هوش مصنوعی بوده است که زمانی آن را بزرگترین تهدید وجودی بشریت می‌نامید. من این نکته را در جلسات با رهبران جهان، از جمله در چین، بیان کرده‌ام، و ما در واقع توافق قوی داریم که باید نظارت و مقررات هوش مصنوعی وجود داشته باشد.»

تبریک به گیگا شانگهای برای ساخت میلیونمین ماشین! مجموع تسلا در حال حاضر بیش از 3 میلیون ساخته شده است. pic.twitter.com/2Aee6slCuv

– ایلان ماسک (@elonmusk) 14 آگوست 2022

OpenAI خالق ChatGPT از خطرات بالقوه ابر هوش از جمله انقراض نسل بشر آگاه است و هفته گذشته اعلام کرد که تیمی را برای کاهش این خطرات تشکیل می دهد.

بخونید:  X/Twitter شروع به دریافت 1 دلار در سال از کاربران جدید می کند

ماسک در یک رویداد فضایی توییتر با دو نماینده کنگره آمریکا، رو خانا دموکرات و مایک گالاگر جمهوری‌خواه، گفت: «چین به طور قطع علاقه‌مند به کار در چارچوب بین‌المللی همکاری برای مقررات هوش مصنوعی است. چند هفته قبل.

در ماه اکتبر، ماسک گفت که تایوان و چین باید “منطقه اداری ویژه ای را برای تایوان تعیین کنند که به طور منطقی خوشایند باشد.” او افزود که تایوان می‌تواند «ترتیبی داشته باشد که نسبت به هنگ کنگ ملایم‌تر باشد». این طرح مورد استقبال چین قرار گرفت، اما همه آن را به اندازه پیشنهاد صلح اوکراین/روسیه او پسندیدند.

یک سیب زمینی داغ: اغلب اوقات نمی شنویم که چهره های عمومی از چین تمجید می کنند، اما معروف است که ایلان ماسک اهمیتی نمی دهد که مردم در مورد او چه فکر می کنند. ثروتمندترین فرد جهان به تازگی خود را “نوعی طرفدار چین” اعلام کرد و گفت که پکن علاقه مند به کار بر روی قوانین جهانی هوش مصنوعی است زیرا عضوی از “تیم بشریت” است.

گالاگر که رهبری کمیته منتخب مجلس نمایندگان در زمینه رقابت استراتژیک بین ایالات متحده و حزب کمونیست چین را بر عهده دارد، افزود: «من فقط نسبت به کاهش سرعت آنها شک دارم. [AI] توسعه، و من نسبتاً مطمئن هستم که در کوتاه مدت، شی جین پینگ از این به عنوان ابزاری برای کنترل تمامیت‌خواهانه فناوری استفاده خواهد کرد.”

ماسک به تازگی شرکت هوش مصنوعی خود، xAI را با این ادعا که به دنبال “ماهیت واقعی جهان” است راه اندازی کرده است.





منبع

ماسک همچنین نظرات خود را در مورد تایوان بیان کرد. وی اظهار داشت که اگر بتوان به موضوع پیچیده حل و فصل ادعای چین بر تایوان به عنوان سرزمین خود رسیدگی کرد، امیدوار است این امر بتواند زمینه را برای بهبود روابط بین آمریکا و چین هموار کند.

بخونید:  John Carmack foresees a breakthrough in artificial general intelligence by 2030

ماسک اعتراف کرد که “برخی منافع در چین” دارد، از جمله کارخانه شانگهای تسلا که بیش از 3 میلیون خودرو تولید کرده است.