اینتل می تواند پردازنده های 56 هسته ای خود را به ایستگاه های کاری بیاورد

اول، نام: اینتل از “W” برای CPU های ایستگاه کاری خود، به عنوان مثال، W-3375 استفاده می کند. هنوز اعداد را بعد از “W” قرار نداده است، بنابراین این می تواند به معنای چند چیز باشد، اما به نظر بسیار شبیه نامگذاری مورد استفاده در سری Core – i5، i7، i9 است. ممکن است دلالت بر وجود CPUهای مشابه W7 یا W5 با تعداد هسته کمتر داشته باشد.

دوم، مشخصات گزارش بوت می گوید که W9-3495 دارای 56 هسته / 112 رشته و کلاک پایه 1.8 گیگاهرتز است (که احتمالاً نهایی نیست). دستورالعمل های AMX و AVX-512 را به عنوان ویژگی های CPU فهرست می کند.

با این حال، پردازنده‌های ایستگاه کاری اینتل معمولاً بیشتر ویژگی‌های همتایان سمت سرور خود را دارند. اگر W9-3495 نیز از این قاعده مستثنی نباشد، هشت خط DDR5 و ترکیبی از خطوط PCIe 5.0 و PCIe 4.0 با مجموع خطوط 80 خواهد داشت. قطعاً از معماری Willow Cove و گره Intel 7 (برند تغییر نام تجاری 10 نانومتری Enhanced) استفاده خواهد کرد. گره SuperFin Mouthful) و سوکت جدید LGA4677-X.

اینتل بیش از یک سال است که به طور پیوسته نرم افزار سازمانی مربوطه را برای آماده سازی Sapphire Rapids به روز می کند. برخی از آن نرم افزارها منبع باز و منبع نشت های کوچک هستند. هفته گذشته، یک کشتی ترال مرجع پیدا کرد به یک پردازنده ناشناخته در بوت log هسته لینوکس، Intel W9-3495.

همچنین یک مایل بالاتر از پیشنهادات فعلی اینتل خواهد بود. پرچمدار ایستگاه کاری امروزی W-3375 است که تنها 38 هسته / 76 رشته دارد و از معماری دریاچه یخی اواخر سال 2019 و گره 10 نانومتری نسل اول استفاده می کند. همچنین با DDR4 و PCIe 4.0 گیر کرده است. قیمت آن 4499 دلار است – اوخ – و واقعاً فقط از طریق OEM ها در دسترس است، سرنوشتی که امیدواریم W9-3495 بتواند از آن جلوگیری کند.

بخونید:  HBO اولین تریلر کامل Last of Us را منتشر کرد که در آن Clickers و خشم فراوان وجود دارد.





منبع

در متن: اینتل برای اولین بار در اواخر سال 2019 خط تولید پردازنده های زئون Sapphire Rapids را معرفی کرد و از آن زمان تاکنون اطلاعاتی در مورد آنها منتشر کرده است. با حداکثر 56 هسته و حافظه داخلی، آنها قدرتمندترین و عظیم ترین پردازنده های اینتل تا به امروز خواهند بود.

با این حال، نمی‌گوید که آیا W9-3495 دارای 64 گیگابایت حافظه داخلی HBM2e است که Sapphire Rapids به خاطر آن بدنام شده است یا خیر، و من شرط می‌بندم که نخواهد داشت. این بسیار گران است، و همچنین چیزی که اینتل برای پردازنده های مرکز داده پرچمدار خود به عنوان نقطه فروش رزرو می کند.