این پوزه 200 دلاری VR به شما امکان می دهد دومین دستگاه حجیم را به سر خود ببندید

استارت آپ لوازم جانبی واقعیت مجازی Shiftfall از یک میکروفون منحصر به فرد رونمایی کرد که کاربران می توانند از آن استفاده کنند. این میکروفون که “Mutalk” نام دارد، شبیه به یک هدست VR است اما برای دهان شما. انجام بازی های VR در حال حاضر برای کسانی که تماشا می کنند به اندازه کافی احمقانه به نظر می رسد. افزودن این دستگاه دیوانه، آن را کاملاً به سطح دیگری از عجیب و غریب می برد.

برخلاف بسیاری از مفاهیم از سمت چپ که در CES مشاهده کرده‌ایم، به نظر می‌رسد Mutalk استثنای نادری است که به بازار راه پیدا می‌کند. Shiftall قصد دارد این دستگاه احمقانه را در تابستان امسال با قیمت 200 دلار در ایالات متحده عرضه کند – یکی دیگر از مشکلاتی که باعث می شود فکر کنم این دستگاه محکوم به شکست است. من حدس می‌زنم که خواهیم دید، اما پول من این است که Mutalk به احتمال زیاد با مصرف‌کنندگان مواجه نخواهد شد.



منبع

حتی با استفاده از آن برای بازی‌های چندنفره آنلاین گرم، تصور اینکه بسیاری از افراد به جای هدست بلوتوث معمولی از آن استفاده کنند، سخت است. بی صدا کردن صحبت های گاهی مبتذل خود با اطرافیانتان یک ویژگی جذاب است، اما به نظر می رسد میکروفن برای هر کسی که با میل و رغبت نتواند آن را بپوشد بسیار حجیم و ناراحت کننده است.

به همان اندازه که Mutalk مضحک به نظر می رسد، هدف درست و عملی دارد. در طراحی این دستگاه، Shiftfall به دنبال راهی برای مقابله همزمان با سرکوب صدای محیط اطراف کاربر در حالی که صدای او را برای کسانی که در نزدیکی خود قرار می‌دهند خاموش می‌کند، از این رو Portmanteau Mutalk – mute+talk است.

بخونید:  نقشه راه انویدیا کارت های GeForce RTX 5000 را برای عرضه در سال 2025 نشان می دهد

میکروفون Mutalk فقط برای VR نیست. صادقانه بگویم، زمانی که بدون بند استفاده می شود، تا حدودی کمتر مضحک به نظر می رسد. دستگاه فنجان مانند هنگامی که با دهانه رو به بالا، مانند روی میز، قرار می گیرد، خاموش می شود. بالا بردن Mutalk و مهر و موم کردن آن به دهان به کاربران این امکان را می دهد تا بدون مزاحمت همکاران به طور خصوصی چت کنند.

Shiftfall می‌گوید که دستگاهش از یک تشدید کننده هلمهولتز برای دستیابی به صدای خفه کننده -20 دسی‌بل صداهای خارجی و داخلی استفاده می‌کند. برای فرکانس های بالاتر، مانند فریاد زدن، Mutalk می تواند سطح نویز را تا 30 دسی بل کاهش دهد. معنای این موضوع برای کاربران این است که می‌توان صحبت‌های بازی آن‌ها را خاموش کرد تا باعث مزاحمت برای عزیزانشان نشود، در حالی که هم تیمی‌هایشان می‌توانند صدای آنها را به وضوح با کاهش یا حذف صداهای محیط بشنوند.

Shiftall می‌گوید که مشتریان می‌توانند به لطف جک 3.5 میلی‌متری هدفون، از Mutalk به عنوان یک هدست تلفن بلوتوث هندزفری با حداکثر 10 ساعت عمر باتری در هر بار شارژ استفاده کنند. با این حال، من نمی بینم که بسیاری از افراد این گزینه را از مجموعه مناسبی از جوانه های بی سیم حذف کننده نویز انتخاب کنند. برای این کار خیلی دست و پا گیر است.

WTF؟! هر سال، CES حداقل یک مفهوم خارج از دیوار دارد که هرگز از زمین خارج نمی شود. شاید برنده امسال را با میکروفونی پیدا کرده باشیم که مانند پوزه به دهان شما می بندد. عصر سایبری داک را وارد کنید.

بخونید:  SSD T700 PCIe 5.0 Crucial می تواند بدون خنک کننده سرعت HDD را کاهش دهد.