باربی برای کسب جایگاه در بازی ویدیویی HOF، GoldenEye 007، Quake و Angry Birds را ناراحت می کند.


یک سیب زمینی داغ: موزه ملی بازی استرانگ کلاس تالار مشاهیر بازی‌های ویدیویی جهانی خود را در سال 2023 اعلام کرده است. مسلماً این کلاس بحث‌برانگیزترین کلاس تا به امروز است زیرا نام‌های بزرگ متعددی که به نظر می‌رسید از ورود به صحنه خارج شده‌اند.

The Strong ده ها فینالیست را برای بررسی در ماه مارس اعلام کرد، اما در پایان، تنها چهار بازی موفق شدند.

  • Wii Sports: Wii Sports با سیستم بازی ویدیویی خانگی Nintendo Wii در سال 2006 راه اندازی شد و فناوری مبتنی بر حرکت را به اتاق های نشیمن در سراسر جهان معرفی کرد. با یک انگشت ساده کنترلر، بازیکنان می توانند یک توپ تنیس را سرو کنند، یک کاسه بولینگ را پرتاب کنند، یک قلاب سمت چپ پرتاب کنند، یا یک توپ گلف رانندگی کنند. مکانیک ساده بازی را تقریباً برای هر کسی در دسترس قرار داد – به کودکان خردسال و سالمندان به طور یکسان آن را بازی کرد – و به بازتعریف ایده “بازیگر” کمک کرد. در نهایت، این بازی به نینتندو کمک کرد تا بیش از 100 میلیون کنسول Wii را در سراسر جهان بفروشد.
  • آخرین ما: The Last of Us که توسط Naughty Dog و Sony Interactive Entertainment در سال 2013 منتشر شد، وارد حوزه ای بیش از حد اشباع از بازی های زامبی پسا آخرالزمانی شد و با داستان گویی عمیق، کاوش صمیمی انسانیت، پرش ها و برش های بازی هیجان انگیز، به سرعت در میان بقیه قرار گرفت. ، و شخصیت های به یاد ماندنی آن. بیش از 200 نشریه در سال 2013 آن را به عنوان بازی سال نامیدند. داستان آن از آن زمان به هالیوود جهش کرد و الهام بخش اقتباسی از HBO در سال 2023 شد که میلیون ها نفر به صورت هفتگی تماشا کردند.
بخونید:  A Radeon RX 7900 GPU variant could be hitting gaming laptops soon

  • فضای کامپیوتر: Nutting Associate’s Computer Space در سال 1971 ظاهر شد و اولین بازی ویدیویی تجاری بود. با الهام از مینی کامپیوتر اولیه و عضو قبلی تالار مشاهیر بازی های ویدیویی جهانی – Spacewar! (1962) – فضای کامپیوتری سکه ای ثابت کرد که بازی های ویدیویی می توانند به مخاطبان خارج از آزمایشگاه های رایانه دسترسی پیدا کنند. اگرچه پرفروش نبود، اما پیشگامی در دنیای بازی های ویدیویی بود و الهام بخش سازندگانش بود تا شرکت آتاری، غول بازی های ویدیویی در دهه های 1970 و 1980 را تأسیس کنند.
  • طراح مد باربی: طراح مد باربی در سال 1996 در زمانی پدیدار شد که بازی‌های زیادی برای بازیکنان مرد عرضه می‌شد. این بازی که توسط Digital Domain/Mattel Media منتشر شد، ثابت کرد که یک بازی رایانه‌ای که برای دختران هدف قرار می‌گیرد می‌تواند موفق شود و بیش از 500000 نسخه در دو ماه به فروش رساند. این بازی کمک زیادی به گسترش بازار بازی‌های ویدیویی کرد و در این فرآیند بحث‌های مهم و مداومی در مورد جنسیت و کلیشه‌ها در بازی‌ها باز شد. طراح مد باربی همچنین در پر کردن شکاف بین دیجیتال و فیزیکی نوآور بود و به بازیکنان این امکان را می‌داد تا لباس‌هایی را برای عروسک‌های باربی خود طراحی کنند و آن‌ها را روی پارچه‌ای خاص چاپ کنند.

بیایید به تعقیب و گریز برسیم و فیل را در اتاق خطاب کنیم. طراح مد باربی ممکن است انتخاب عجیبی به نظر برسد اما این را در نظر بگیرید. Mattel در سال اول بیش از 600000 نسخه فروخت و در را برای بحث جدی در مورد جنسیت در ارتباط با مخاطبان بازی های ویدیویی باز کرد.

بخونید:  نینتندو سوییچ برای اجرای بازی های رایانه شخصی مدرن اورکلاک و مود شده است

با این حال، همه با القاء آن موافق نیستند – حداقل، بدون در نظر گرفتن عناوینی که آن را شکست داد. بازی‌های Call of Duty 4: Modern Warfare، FIFA International Soccer، GoldenEye 007، Quake، NBA 2K، Age of Empires، Angry Birds و Wizardry نیز در رای‌گیری بودند اما نتوانستند رای دهند و چندین مورد از این عناوین قبلاً به فینال راه یافته‌اند.

با توجه به ده ها فینالیست، چهار نفر برتر شما چگونه خواهند بود؟



منبع