به‌روزرسانی ایکس‌باکس، کنسول‌های سری S و X را به حالت صرفه‌جویی در مصرف انرژی تغییر می‌دهد

کنسول های نسل آخر ایکس باکس وان نیز اکنون این ویژگی جدید را دریافت کرده اند، اگرچه ممکن است به طور خودکار تغییر نکنند. درست مانند کنسول‌های سری، بر عملکرد Xbox One در هنگام روشن بودن تأثیری نمی‌گذارد، اگرچه ممکن است زمان بوت شدن را کاهش دهد. مایکروسافت همچنان در تلاش است تا بهترین راه را برای اطلاع صاحبان Xbox One از این گزینه جدید بیابد.

چرا مهم است: Xbox Insiders ممکن است به زودی متوجه شوند که تنظیمات برق کنسول آنها به حالت خاموش کردن صرفه جویی در مصرف انرژی تغییر کرده است. آخرین به‌روزرسانی Xbox Insider مایکروسافت این تغییر را برای تشویق کاربران به کاهش انتشار کربن ایجاد کرد. این تنظیم بر عملکرد تأثیر نمی گذارد، اما بر پخش از راه دور و زمان بارگیری تأثیر می گذارد. کاربران در صورت تمایل می توانند تنظیمات را معکوس کنند.

مایکروسافت می گوید که در مقایسه با حالت خواب، حالت صرفه جویی در انرژی 20 برابر انرژی کمتری مصرف می کند. این شرکت همچنین ادعا می کند که هر دو کنسولی که به مدت یک سال از حالت خاموش شدن صرفه جویی در انرژی استفاده می کنند، میزان کربن حذف شده توسط یک درخت در طول یک دهه را ذخیره می کنند. مایکروسافت اذعان دارد که این آمار می تواند بسته به هر کاربر متفاوت باشد.

حالت صرفه جویی در مصرف انرژی بر عملکرد کنسول در هنگام روشن بودن تأثیری نمی گذارد و کاربران همچنان می توانند به ایکس باکس بگویند که فوراً به روز رسانی ها را دانلود کند. با این حال، این تنظیم، بیداری از راه دور را غیرفعال می کند، که معمولاً کاربران می توانند از آن برای روشن کردن کنسول خود از راه دور برای پخش از راه دور استفاده کنند.

بخونید:  بنچمارک های اولیه نشان می دهد که Apple M2 Ultra می تواند کندتر از Core i9-13900KS، RTX 4080 باشد.

با این تنظیم، هنگامی که کنسول متصل به اینترنت Insider در شب خاموش می شود، مایکروسافت از داده های شدت کربن منطقه ای آنلاین موجود برای تعیین بهترین زمان برای روشن کردن ایکس باکس برای بررسی به روز رسانی استفاده می کند. در تنظیمات استاندارد، این در زمان‌های تصادفی بین 2:00 صبح تا 6:00 صبح رخ می‌دهد.

پیش‌نمایش اینسایدر ویندوز 11 تنظیمات مشابهی را در مارس گذشته دریافت کرد. با استفاده از آن، رایانه‌های شخصی می‌توانند به‌روزرسانی‌ها را برای زمان‌هایی از روز که شبکه‌های انرژی محلی از نسبت بیشتری از انرژی تجدیدپذیر استفاده می‌کنند، بر اساس داده‌های موجود از electricityMap و WattTime، برنامه‌ریزی کنند.

مایکروسافت با آپدیت این هفته ایکس باکس اینسایدر به روز رسانی های کربنی را برای ایکس باکس معرفی کرد. حالت خاموش شدن جدید کنسول‌های سری Xbox که در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کند، به‌روزرسانی‌های بازی و سیستم‌عامل یک‌شبه را به زمان‌هایی تغییر می‌دهد که شبکه انرژی محلی کاربر بیشترین انرژی تجدیدپذیر را مصرف می‌کند.

به‌روزرسانی جدید ایکس‌باکس همچنین تنظیمات «ساعت‌های فعال» را به کنسول‌های Xbox One و Xbox Series اضافه می‌کند. کاربرانی که کنسول‌های خود را روی گزینه «sleep power» تنظیم می‌کنند، می‌توانند ساعاتی از روز را تعیین کنند که در طی آن سیستم آنها به حالتی که در آن راه‌اندازی از راه دور در دسترس است، با استفاده از حدود 10 تا 15 وات راه‌اندازی می‌شود. پس از این مدت، کنسول به طور کامل خاموش می شود و فقط 0.5 وات مصرف می کند. کنسول‌های سری ابتدا یک دوره را بر اساس فعالیت قبلی انتخاب می‌کنند، اما دارندگان Xbox One باید به صورت دستی تنظیمات را پیکربندی کنند.

بخونید:  Radeon 7800 XT و 7700 XT AMD ممکن است ماه آینده در اطراف Computex معرفی شوند.



منبع