به نظر می رسد تحویل تسلا برای دومین سه ماهه متوالی کاهش می یابد، اولین بار برای این شرکت

به طور خلاصه: به نظر می رسد تسلا در آستانه ثبت اولین کاهش ناخواسته خود است: کاهش تحویل برای دو فصل متوالی. تخمین زده می شود که تحویل این غول خودروهای الکتریکی در سه ماهه آوریل تا ژوئن 6 درصد کاهش یابد زیرا تقاضا برای خودروهای الکتریکی همچنان کاهش می یابد.

بر اساس برآوردهای متوسط ​​بر اساس پیش بینی های 12 تحلیلگر مورد بررسی توسط LSEG – همانطور که رویترز گزارش کرده است – انتظار می رود تسلا در سه ماهه قبل 438019 دستگاه خودرو تحویل دهد که در مقایسه با سه ماهه مشابه سال قبل 6 درصد کاهش داشته است. قابل ذکر است که هفت تحلیلگر در طول سه ماه گذشته انتظارات خود را کاهش داده اند.

در ماه آوریل، تسلا تحویل 386810 دستگاه خودرو را در سه ماهه اول گزارش داد که بسیار کمتر از حدود 457000 دستگاهی است که تحلیلگران وال استریت انتظار داشتند و نشان دهنده کاهش 8.5 درصدی نسبت به سال گذشته است که اولین بار از سال 2020 است.

تسلا دلیل این ارقام ناامید کننده را در مرحله اولیه افزایش تولید مدل به روز شده 3 در کارخانه خود در فرمونت و همچنین تعطیلی کارخانه به دلیل درگیری در دریای سرخ و آتش سوزی در کارخانه غول پیکر خود در برلین عنوان کرد.

انتظار می‌رود کاهش جدید اولین کاهش سه ماهه متوالی در تحویل تسلا باشد.

چند ماه گذشته برای تسلا سخت بوده است. ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت تایید کرده است که بیش از 10 درصد از نیروی کار جهانی یا حداقل 14000 کارگر آن به دلیل کاهش فروش و کاهش تولید اخراج خواهند شد. این شرکت همچنین تمامی سایبرتراک های خود را به دلیل مشکلی که باعث خرابی پدال گاز شده بود، فراخواند. این کشور با تحقیقات ایالات متحده در مورد تصادفات مربوط به سیستم خودران مواجه شد. همچنین تیم های سوپرشارژر و وسایل نقلیه کاملاً جدید را اخراج کرد.

بخونید:  Windows 11 still lags Windows 10 in overall market share

بزرگترین مشکل تسلا کاهش تقاضا برای خودروهای الکتریکی بود. نظرسنجی پیو نشان داد که تعداد آمریکایی‌هایی که به‌طور جدی به خرید یکی از این خودروها فکر می‌کنند از اواسط سال 2020 تا حدودی به دلیل افزایش قیمت خودروهای الکتریکی و همچنین نگرانی‌ها در مورد قابلیت اطمینان و عدم وجود زیرساخت‌های پشتیبانی است. یکی از نگرانی های اصلی، تعداد ناکافی ایستگاه های شارژ خودروهای برقی است.

تعداد بیشتری از مردم به سمت خودروهای هیبریدی روی می‌آورند که باعث می‌شود تولیدکنندگان خودروهای برقی مانند تسلا در بی‌حوصلگی قرار بگیرند. این شرکت قرار بود در حال توسعه یک خودروی الکتریکی جدید و ارزان‌تر باشد که بتواند با رقبای چینی رقابت کند، اما ماسک برنامه‌های تمرکز بر روباتاکسی را به تعویق انداخت.

علیرغم کاهش مورد انتظار در محموله ها، سهام تسلا به لطف فروش قوی ثبت شده توسط سازندگان خودروهای الکتریکی چینی، 6.1 درصد افزایش یافت.

منبع