تحصیلات یا تجربه: آیا مشاغل فناوری اطلاعات باید بیشتر بر مهارت های نامزد و کمتر بر مدارک تحصیلی تمرکز کنند؟

در متن: چشم انداز پویای فناوری امروز، کارفرمایان در زمینه فناوری اطلاعات را مجبور می کند تا در موضع خود در مورد مدارک دانشگاهی تجدید نظر کنند. در بسیاری از موارد، مدیران استخدام متوجه شده‌اند که الزامات مدرک، تعداد زیادی از نامزدهای واجد شرایط را حذف می‌کند و مانع از توانایی آنها برای پر کردن موقعیت‌های خالی مهم می‌شود.

در حالی که بسیاری از رهبران فناوری منفعت حذف الزامات آموزشی رسمی برای مهارت‌های فنی عملی را می‌بینند، برخی هنوز احساس می‌کنند که یک مدرک معیاری از ارزش را ارائه می‌دهد که از تجربه خالص در دسترس نیست. جین ژو، مدیر ارشد اطلاعات Veritas Technologies معتقد است که مدرک‌ها مزایای نامشهودی مانند آگاهی اجتماعی، مهارت‌های حل مسئله، طرز فکر مشارکتی و مسئولیت‌پذیری شخصی را برای داوطلبان به ارمغان می‌آورند که تجربه به تنهایی نمی‌تواند آن را فراهم کند.

متأسفانه من صلاحیت حذف آن الزامات را ندارم. نتیجه این است که در صورت بازنشستگی منبع فعلی، انتخاب شغل دیگری، یا تغییر تمرکز فنی خود، فرآیند استخدام و منبع یابی بسیار طولانی تر و پرهزینه تر با خطر اضافی خالی ماندن موقعیت شغلی همراه است.

به عنوان یک پیمانکار فناوری اطلاعات که تیم‌ها و پروژه‌های فنی را برای بیش از 20 سال مدیریت می‌کند، نیاز به دور شدن از الزامات مدرک دانشگاهی قدیمی و تمرکز بر گواهی‌نامه‌ها، مهارت‌ها و تجربه‌های مرتبط را تجربه کرده‌ام. این امر به ویژه در هنگام کار با فناوری های پیشرفته، تخصصی یا تخصصی با جامعه نسبتاً کوچک تمرین کننده صادق است.

طبق مجله CIO، رهبران فناوری شرکت‌های امروزی و مدیران استخدامی در صنایع مختلف شروع به درک این موضوع کرده‌اند که شایستگی در مهارت‌های خاص مبتنی بر فناوری اطلاعات می‌تواند مهم‌تر، ارزشمندتر و مرتبط‌تر از دانش عمومی‌تر ارائه‌شده توسط مدرک کارشناسی باشد. تغییر تفکر به هیچ وجه اهمیت توانایی یک نامزد برای برقراری ارتباط موثر یا به کارگیری تفکر انتقادی برای حل چالش‌های مبتنی بر کار را کم اهمیت نمی‌کند. در عوض، نشان می‌دهد که کارکنان می‌توانند این مهارت‌ها را از طریق تجربه کاری خاص و آموزش‌های هدفمند و تخصصی توسعه دهند.

بخونید:  July 2023 was the Earth's hottest month on record as more regions feel the effects of global warming

داشتن مدرک عمومی IT در بخش فناوری امروز چقدر مهم است؟



منبع

گزارش سال 2022 از مؤسسه Burning Glass اشاره می کند که کارفرمایان در چندین بخش در حال تغییر انتظارات در مورد الزامات مدرک هستند. بین سال‌های 2017 و 2019، 46 درصد از مشاغل فنی سطح متوسط ​​و 31 درصد از مشاغل فنی سطح ارشد “بازنشانی درجه مادی” را تجربه کردند. این بازنشانی‌ها شامل حذف الزامات آموزشی از سوی کارفرمایان از مدارک موقعیت کلی خود و تأکید بیشتر بر مهارت‌های فنی است و در عین حال استعدادهای نرمی مانند نوشتن، ارتباط و توجه به جزئیات را در خود توضیحات برجسته می‌کنند.

برعکس، زمانی که ما نیاز به استخدام منابع برای موقعیت های فنی بسیار تخصصی داریم، به دلیل الزامات تحصیلی نامزدها به یک کابوس تبدیل می شود. به‌جای دریافت ده‌ها نامزد محلی در عرض چند روز، مانند مثال دات‌نت، ما در تلاشیم تا حتی پنج نامزد واجد شرایط را در سراسر کشور پیدا کنیم. کنار گذاشتن الزامات تحصیلی می‌توانست این مجموعه نامزدها را به طور تصاعدی گسترش دهد.

به عنوان مثال، هنگامی که نیاز به یک توسعه دهنده باتجربه دات نت ایجاد می شود، جریان ثابتی از نامزدهای محلی بسیار واجد شرایط تقریباً تضمین شده است. در این موارد، و اگر همه مهارت‌های دیگر برابر بودند، مدرک دانشگاهی و مهارت‌هایی که ارائه می‌کند می‌تواند عاملی باشد که ارزش کلی یک نامزد خاص را افزایش می‌دهد.

این موضوع مطمئناً جای بحث دارد، اما به عنوان یک حرفه ای مدیریت فناوری اطلاعات، من کاملاً به مهارت ها و تجربه ای متمایل هستم که نقشی بسیار مهم تر از یک مدرک چند دهه ای در موضوعی داشته باشم که ممکن است حتی به نیازهای یک سازمان مرتبط نباشد.