ثروت خالص استیو بالمر برای اولین بار از بیل گیتس فراتر رفت

به طور خلاصه: ثروت استیو بالمر، کارآفرین مایکروسافت، از ثروت بیل گیتس، یکی از بنیانگذاران و رئیس سابق این شرکت پیشی گرفته است و او را با ثروت خالص 158 میلیارد دلار، ششمین فرد ثروتمند جهان می کند. حفظ سهام مایکروسافت برای بلندمدت برای بالمر بسیار سودمند بوده است.

بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، ثروت بالمر اکنون بیشتر از سرگئی برین، یکی از بنیانگذاران گوگل، سرمایه گذار وارن بافت، موسس دل، مایکل دل، مدیر عامل انویدیا، جنسن هوانگ، و بنیانگذار اوراکل، لری الیسون است.

افزایش اخیر بالمر مستقیماً با عملکرد چشمگیر سهام مایکروسافت در سال جاری مرتبط است. از ژانویه، سهام ردموند 22 درصد افزایش یافته است، که وقتی صحبت از این واقعیت است که نزدیک به 90 درصد از دارایی خالص شما در سهام مایکروسافت است، خبر خوبی است.

جالب اینجاست که بالمر زمانی که در سال 1980 به مایکروسافت پیوست هیچ سهامی دریافت نکرد. در عوض، او حقوق پایه 50000 دلاری و “10% از رشد سود” را دریافت کرد. این امر ناپایدار بود و بالمر در نهایت این را در ازای 8 درصد از سهام شرکت تسلیم کرد. او در حال حاضر حدود 4 درصد از سهام غول فناوری را در اختیار دارد، در حالی که گیتس مالک حدود 1 درصد است.

وقتی بالمر در سال 2014 مایکروسافت را ترک کرد، به فوربس گفت که می‌خواهد سهام داشته باشد تا بتواند آنها را به خیریه اهدا کند یا بمیرد. و در سن 68 سالگی، ممکن است مدتی طول بکشد تا دومی اتفاق بیفتد.

دارایی خالص بالمر 158 میلیارد دلار است که حدود 6 میلیارد دلار کمتر از دارایی خالص لری پیج، یکی از بنیانگذاران گوگل است. مارک زاکربرگ، رئیس فیس بوک، با ثروت 181 میلیارد دلاری، در رتبه چهارم در میان ثروتمندترین افراد قرار دارد. جف بزوس، بنیانگذار آمازون، با ثروت 222 میلیارد دلاری در رتبه دوم قرار دارد، با این حال، همه آنها به دنبال ایلان ماسک و دارایی خالص 241 میلیارد دلاری او هستند.

بخونید:  Microsoft might have considered leaving the gaming market if Game Pass didn't succeed

موقعیت جدید بالمر نشان دهنده اولین باری است که دارایی خالص او از گیتس فراتر می رود و این یکی از موارد نادر در تاریخ است که یک کارمند در نهایت ثروتمندتر از بنیانگذار شرکتی است که در آن کار می کرد. بر اساس گزارش مجله فورچون، بالمر تنها فردی است که دارایی خالص بیش از 100 میلیارد دلار است که ثروت خود را به عنوان یک کارمند به جای بنیانگذار به دست آورده است.

منبع