جدیدترین مینی رایانه زوتاک دارای یک جفت خنک کننده AirJet بدون فن است


چیزی که باید منتظرش بود: تقریباً زمان برای سیستم‌های فرور به پایان رسیده است. این استارت‌آپ فناوری حرارتی که سال گذشته فناوری خنک‌کننده بالقوه انقلابی را معرفی کرد که در نهایت می‌تواند جایگزین فن‌ها در رایانه‌های جمع‌وجور و گجت‌های دستی شود، قصد دارد اختراع خود را در Computex 2023 اواخر این ماه در یک دستگاه مصرف‌کننده به نمایش بگذارد که تا پایان به فروش می‌رسد. از سال.

Verge اخیراً در دفتر مرکزی فروره توقف کرده است تا Zotac Zbox PI430AJ Pico را با AirJet بررسی کند. سیستم mini barebones دارای یک پردازنده متوسط ​​Core i3-N300 اینتل با کلاک 800 مگاهرتز در کنار 8 گیگابایت حافظه LPDDR5 است و توسط یک جفت AirJet Minis خنک می شود. هر کدام قادر به اتلاف 4.25 وات هستند.

Frore’s AirJet یک محلول حالت جامد است که از غشاهای ارتعاشی برای ایجاد مکش، کشیدن هوا به داخل و روی یک پخش کننده حرارت مسی استفاده می کند. سپس هوای گرم شده از کنار دستگاه خارج می شود. ما هنوز دقیقاً نمی دانیم که چگونه کار می کند زیرا Frore اجازه نمی دهد The Verge به داخل AirJet نگاه کند، اما این شرکت ادعا می کند که می تواند 1750 پاسکال فشار پشت ایجاد کند.

شان هالیستر با The Verge گفت که مدل‌های نمایشی کاملاً بی‌صدا نیستند، اما بسیار ساکت‌تر از اکثر طرفداران معمولی هستند. یکی دیگر از مزایای استفاده از AirJets نمایه نازک آنها است که به آنها اجازه می دهد در برنامه هایی استفاده شوند که فن های سنتی به سادگی در آن جا نمی شوند. علاوه بر این، آنها همچنین می توانند فضایی را در داخل یک دستگاه تنگ آزاد کنند تا فضایی را برای سخت افزارهای دیگر مانند باتری با ظرفیت بالاتر باز کنند.

بخونید:  حالت Half-Life Alyx Levitation ساعت‌ها محتوایی را که باید بازی کنید به بخش VR اضافه می‌کند

تولید در حال حاضر روی AirJet Mini در حال انجام است و Frore گفت که در حال کار بر روی یک مدل بزرگتر Pro است که تقریباً معادل فن خنک کننده در مک بوک پرو 13 اینچی است. Zotac تنها شرکتی است که تاکنون می‌شناسیم که برای استفاده از فناوری خنک‌کننده قرارداد امضا کرده است، اگرچه فروره ادعا می‌کند که مشتریان بیشتری در حال برنامه‌ریزی برای معرفی محصولات با استفاده از AirJets در اواخر امسال هستند.

هنوز اطلاعاتی در مورد اینکه Zotac قصد دارد چقدر برای Zbox PI430AJ Pico خود با AirJet شارژ کند، وجود ندارد، اما باید هفته آینده در Computex اطلاعات بیشتری کسب کنیم.



منبع