جک دورسی می گوید هند تهدید کرده است که توییتر را تعطیل می کند و به خانه های کارمندان یورش می برد

بی‌بی‌سی می‌نویسد که در جریان اعتراضات کشاورزان به قوانین اصلاحات کشاورزی، دولت هند از توییتر خواست تا توییت‌هایی را حذف کند که معتقد بود از هشتگ آتش‌زا استفاده می‌کردند و حساب‌هایی که ادعا می‌کرد توسط گروه‌های جدایی‌طلب سیک مورد حمایت پاکستان استفاده می‌شدند.

دولت با تهدید کارمندان توییتر در هند به هفت سال زندان و جریمه پاسخ داد. پلیس همچنین از دفاتر این شرکت بازدید کرد، بخشی از تحقیقات جداگانه در مورد توییتر که توئیت‌های یک وزیر هندی را رسانه‌ای دستکاری شده می‌دانست.

دورسی در مصاحبه ای با برنامه خبری YouTube Points فاش کرد که انتقاد کاربران توییتر از نحوه رسیدگی هند به اعتراضات کشاورزان در سال 2020 نقطه دردناکی برای دولت این کشور بود.

نارندرا مودی، نخست وزیر هند و دولت او کاربران دائمی توییتر هستند، اگرچه تعداد درخواست های قانونی ارسال شده توسط دولت برای حذف محتوا از این پلت فرم بین سال های 2014 تا 2020 48000 درصد افزایش یافته است.

“هیچکس به زندان نرفت و توییتر “خاموش” نشد. رژیم توییتر دورسی با پذیرش حاکمیت قوانین هند مشکل داشت. طوری رفتار می کرد که گویی قوانین هند در مورد آن اعمال نمی شود.”

دورسی همچنین مدعی شد که از توییتر خواسته شده است تا خبرنگاران هند و ترکیه را که از دولت انتقاد می کنند سانسور کند.

توییتر در ابتدا 250 حساب کاربری، از جمله یک مجله خبری و سازمان های حامی اعتراضات یک ساله را مسدود کرد، اما تنها شش ساعت بعد اکثر آنها را به دلیل “توجیه ناکافی” برای تعلیق نگه داشتن آنها بازگرداند. توییتر با رد درخواست خود برای حذف 1100 حساب کاربری که ادعا می شد اطلاعات نادرست را منتشر می کردند، خشم دولت را بیشتر برانگیخت.

بخونید:  Firefox users can now import Chrome extensions, but there's a catch

این امر به شیوه‌هایی آشکار شد: «ما توییتر را در هند تعطیل می‌کنیم» که بازار بسیار بزرگی برای ما است؛ «ما به خانه‌های کارمندان شما حمله می‌کنیم» که آنها انجام دادند؛ و اینجا هند است، یک کشور دموکراتیک. دورسی به میزبان کریستال بال و ساگار انجتی گفت.

هند اتهامات دورسی را رد کرده است. راجیو چاندراشکار، معاون وزیر فناوری اطلاعات هند، روز سه‌شنبه پاسخی در توییتر منتشر کرد که این یک دروغ محض است… شاید تلاشی برای از بین بردن آن دوره بسیار مشکوک از تاریخ توییتر.

هند قانونی را در سال 2021 معرفی کرد که رؤسای شرکت های فناوری و کسانی که برای آنها کار می کنند در صورت عدم رعایت دستورات حذف ظرف 36 ساعت، با احتمال زندانی شدن تهدید می کند.

هند سومین بازار بزرگ توییتر پس از ایالات متحده و ژاپن است. به نظر می رسد که از زمانی که ایلان ماسک آزادی بیان را به دست گرفت، توییتر تمایل بیشتری برای تبعیت از خواسته های دولت داشته است. چاندراسخار گفت توییتر از ژوئن 2022 مطابقت داشته است.



منبع

چه اتفاقی افتاده؟ جک دورسی، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل سابق توییتر، می‌گوید که هند پس از خودداری از حذف حساب‌ها و توییت‌های انتقادی از دولت، این پلتفرم را می‌بندد و به خانه‌های کارکنان در این کشور یورش می‌برد.