دولت ایالات متحده این موضوع را رد می کند که بررسی های امنیتی ملی در مورد سرمایه گذاری ایلان ماسک را بررسی می کند

ماسک گفت که حمایت از اوکراین با ارائه خدمات Starlink به این کشور برای ادامه دسترسی به اینترنت در مواجهه با تجاوزات روسیه تاکنون 80 میلیون دلار برای این شرکت هزینه داشته است و این رقم تا پایان سال از 100 میلیون دلار فراتر خواهد رفت. او گفت که اسپیس ایکس باید ماهواره‌ها و ایستگاه‌های زمینی را ایجاد، پرتاب، نگهداری و دوباره پر کند و برای دسترسی به اینترنت از طریق دروازه‌ها به مخابرات پرداخت کند که همه این هزینه‌ها نزدیک به ۲۰ میلیون دلار در ماه است. ماسک همچنین خاطرنشان کرد که مصرف داده پایانه ها 100 برابر بیشتر از خانواده های معمولی است.

با این حال، اکنون کاخ سفید گفته است که گزارش‌های مربوط به بررسی‌های امنیت ملی در مورد سرمایه‌گذاری‌های تجاری ماسک به سادگی «صحت ندارد».

در جاهای دیگر، توییتر اخیرا به گزارش‌هایی که نشان می‌دهد ماسک قصد دارد 75 درصد از نیروی کار خود را زمانی که کنترل کند، کاهش دهد، پاسخ داد. این نسبتاً غیرتعهدی بود: “ما هیچ تاییدی در مورد برنامه های خریدار پس از بسته شدن نداریم و توصیه می کنیم شایعات یا اسناد فاش شده را دنبال نکنید، بلکه منتظر حقایق مستقیم از طرف ما و خریدار باشید.”



منبع

بر اساس گزارش بلومبرگ، مقامات ایالات متحده از اقدامات ماسک در چند هفته گذشته، به ویژه اظهارات وی مبنی بر اینکه اسپیس ایکس نمی تواند به تامین و پشتیبانی Starlink در اوکراین ادامه دهد، نگران بوده اند.