دولت ایالات متحده YMTC و 30 شرکت چینی دیگر را در لیست سیاه قرار خواهد داد

بر اساس شایعات جدید از واشنگتن، دولت ایالات متحده آماده است تا فشار خود را بر صنعت فناوری پیشرفته چین بیشتر کند. وزارت بازرگانی ایالات متحده ظاهراً در حال آماده سازی موارد جدید و پرمخاطب به فهرست موجودیت بدنام خود است که باعث می شود شرکت های درگیر نتوانند فناوری و قطعات ساخت ایالات متحده را به دست آورند.

Yangtze Memory و دیگر شرکت‌های سازنده تراشه قبلاً در ماه اکتبر در فهرست تایید نشده وزارت بازرگانی ایالات متحده قرار گرفته بودند و در انتظار بازرسی‌های مقامات آمریکایی از سازمان‌های چینی بودند. زمانی که شرکت‌ها در فهرست تایید نشده قرار گرفتند، یک مهلت 60 روزه دارند تا ثابت کنند که کسب‌وکارشان در هیچ فعالیتی که می‌تواند تهدیدی برای امنیت ملی ایالات متحده باشد، دخیل نیست.

در صورت تایید، تصمیم جدید واشنگتن تنها آخرین – و احتمالا بزرگترین – تشدید درگیری ایالات متحده و چین بر سر تامین فناوری خواهد بود. ظاهراً دولت بایدن در تلاش است تا فشار سیاسی بیشتری بر دیکتاتوری کمونیستی چین وارد کند و از توسعه بیشتر شرکت‌هایی که از صنعت نظامی پکن حمایت می‌کنند اجتناب کند.

این بار، پکن ظاهراً مایل به همکاری با واشنگتن برای جلوگیری از از دست دادن دسترسی به فناوری حیاتی ایالات متحده بود، و وزارت بازرگانی چین به YMTC و سایر شرکت‌ها کمک کرد تا با بررسی‌های رسمی ایالات متحده مطابقت کنند تا ثابت کنند هیچ اشتباهی انجام نمی‌دهند.

شایعات می‌گویند فهرست شرکت‌هایی که اساساً تا اوایل این هفته از بازار ایالات متحده منع می‌شوند، شامل شرکت فناوری‌های حافظه یانگ تسه (YMTC) و بیش از 30 شرکت دیگر است. YMTC، یک شرکت نیمه دولتی که دفتر مرکزی آن در ووهان است، بزرگترین تولید کننده محصولات 3D NAND Flash در چین است. این شرکت اخیراً در حال مذاکره با اپل برای ارائه تراشه‌های حافظه برای نسخه‌های آینده آیفون بود، اما افزودن آن به فهرست نهادها احتمالاً بحث را برای همیشه پایان خواهد داد.

بخونید:  جایگزین Apple Pencil را با کسری از قیمت شخص اول انتخاب کنید

شایعه به‌روزرسانی لیست تایید نشده در حالی انجام می‌شود که بررسی‌های ذکر شده هنوز ادامه دارد و باعث می‌شود YMTC و سایر شرکت‌های سرمایه‌گذاری نتوانند تجهیزات، نرم‌افزار و اجزای تولید شده توسط شرکت‌های مستقر در ایالات متحده را خریداری کنند. اگر واشنگتن و پکن همچنان مایل به کاهش تنش باشند، این فهرست سیاه می‌تواند موقتی باشد، یا می‌تواند روابط بین دو کشور و صنایع فناوری مربوطه آنها را بدتر کند.



منبع

به طور خلاصه: بزرگ‌ترین تولیدکننده تراشه‌های 3D NAND Flash در چین و 30 شرکت دیگر دیگر قادر به دستیابی به فناوری ایالات متحده نخواهند بود. وزارت بازرگانی در حال تشدید مبارزه با پکن برای جلوگیری از توسعه بیشتر قابلیت‌های نظامی این کشور است. حداقل فعلا.