روسای انویدیا، TSMC و Quanta یک قدم زدن عصرانه برای بحث در مورد … دقیقاً چیست؟

تصویر بزرگ: اگر فقط این عکس می توانست هزاران کلمه صحبت کند. بزرگتر از Nvidia، TSMC و Quanta Computer نیست. بنابراین، هنگامی که مدیران ارشد این شرکت‌ها برای صرف شام گرد هم می‌آیند و در بازار شبانه محلی تایوان قدم می‌زنند، صنعت نمی‌تواند از خود متعجب نشود که درباره چه چیزی بحث کرده‌اند. برخی از احتمالات: Nvidia ممکن است دومین مرکز تحقیق و توسعه را در تایوان ایجاد کند یا انویدیا با MediaTek و Intel برای ساخت CPUهای مبتنی بر Arm برای محاسبات تلفن همراه همکاری کند. البته، این فقط می توانست یک شب سرگرم کننده برای مدیران آزرده باشد.

برای علاقه مندان به تراشه، این تصویری برای سنین مختلف است: بری لام، موسس و رئیس Quanta Computer، جنسن هوانگ، یکی از بنیانگذاران، رئیس و مدیرعامل انویدیا، و موریس چانگ، بنیانگذار و مدیر عامل سابق TSMC، در کنار یکدیگر نشسته اند. دیگری پس از قدم زدن در بازار شبانه Ningxia در تایپه، تایوان.

آن‌ها آنجا هستند تا Computex 2024 را آغاز کنند، و در حالی که عکس گروهی معمولی را در حال لذت بردن از یک شب سرگرم‌کننده به تصویر می‌کشد، طرفداران و رسانه‌ها آن‌ها را تحت فشار قرار داده‌اند.

همچنین یک نفر چهارم در عکس ها وجود دارد: کریس یائو، یکی از معماران برجسته تایوان که سه تاسیسات TSMC و مرکز تحقیق و توسعه Quanta را طراحی کرده است. با این حال، توجه به ستاره های فناوری متمرکز شده است. چرا این چهارتا؟ آنها در مورد چه چیزی غیر از فروشگاه صحبت کردند؟ آیا این چیزی بیش از یک شام معمولی است؟

بخونید:  متخصصان صنعت فناوری تا 120000 دلار برای بلند کردن پاهای خود پرداخت می کنند

البته، آنها فقط می توانستند گروهی از بازرگانان باشند که از فضای کشوری که برای تلاش آنها بسیار مهم بود، لذت می بردند. اوایل این هفته، هوانگ تایوان را به عنوان “یکی از مهم ترین کشورهای جهان توصیف کرد. این کشور مرکز صنعت الکترونیک و صنعت کامپیوتر است.”

هوانگ که ظاهرا عاشق بازارهای شبانه است، در طول این سفر از بازار شبانه خیابان لینجیانگ که در آن یخ انبه خورد و همچنین برای خرید میوه به غرفه میوه رفت، طبق گزارش رسانه های تحت تاثیر قرار گرفته است.

در اینجا یک احتمال دیگر وجود دارد: انویدیا ممکن است در حال برنامه ریزی برای سرمایه گذاری بیشتر در تایوان باشد و گفتگو بین این سه نفر ممکن است روی آن تأثیر گذاشته باشد. در ماه آوریل، چاینا تایمز گزارش داد که اداره فناوری وزارت امور اقتصادی گفت که تحقیق و توسعه فعلی انویدیا “به آرامی پیش می رود” و “به تولیدکنندگان ما در توسعه برنامه های کاربردی هوش مصنوعی کمک می کند.”

شایعات حاکی از آن است که انویدیا در حال بررسی ایجاد دومین مرکز تحقیق و توسعه در تایوان است، دو سال پس از افتتاح اولین مرکز تحقیق و توسعه آسیایی خود در این کشور. ورودی TSMC برای این پروژه حیاتی خواهد بود.

احتمال دیگر: Tom's Hardware معتقد است که این تصویر به گزارش‌هایی مبنی بر همکاری انویدیا با MediaTek و Intel برای ساخت CPUهای مبتنی بر Arm برای محاسبات تلفن همراه اعتبار می‌دهد. در صورت تحقق این امر، حضور Quanta در ترکیب آن حرکت خوبی خواهد بود.

یا شاید آنها در مورد اعلامیه بزرگی که هوانگ قصد دارد فردا در ساعت 7 بعد از ظهر در مرکز ورزشی NTU در کامپیوتکس ارائه کند، بحث می کردند. وقتی خبرنگاران از او پرسیدند که چگونه خواهد بود، او فقط گفت: “باید سخنرانی را ببینید.”

بخونید:  Nvidia DLSS 3 Revisit: We Try It Out in 9 Games

منبع