سازگاری با رایانه شخصی برای PS VR2 با تأییدیه آداپتور اخیر یک قدم به آن نزدیکتر شده است

در چارچوب: هدست PS VR2 سونی بدون شک یکی از بهترین هدست های واقعیت مجازی موجود در بازار است. از نظر قیمت و کارایی با Meta's Quest 3 بسیار رقابتی است. با این حال، برای دستگاهی که حدود 500 دلار قیمت دارد، بزرگترین ضعف PS VR2 عدم سازگاری آن با رایانه شخصی است.

عدم پشتیبانی از رایانه شخصی یکی از آزاردهنده ترین چیزها در مورد جنبه سخت افزاری بود و احتمالاً بخشی از دلیلی است که سونی آنطور که انتظار می رفت فروش نداشت. قفل کردن آن در پلتفرم خودش احتمالا بزرگترین اشتباه بود. بنابراین، در ماه فوریه، با کاهش فروش، سونی سرانجام متوجه خطای راه خود شد و قول داد تا پایان سال 2024 با رایانه شخصی سازگار باشد.

با صدور گواهینامه نظارتی اخیر در کره، شاهد برداشتن اولین گام های سونی برای این وعده هستیم. این اولین بار توسط برد لینچ، علاقه‌مند به واقعیت مجازی و مدیر پروژه واقعیت ترکیبی در EOZ VR مشاهده شد و یک آداپتور رایانه شخصی برای PS VR2 را فهرست کرد. این هدست را می توان از طریق USB-C به پلی استیشن 5 متصل کرد، استانداردی که تقریباً در هر رایانه شخصی که حداقل در پنج سال گذشته عرضه شده است یافت می شود.

بنابراین، دستگاه نیازی به آداپتور اتصال ندارد. به یک قطعه سخت افزاری نیاز دارد که ارتباطات دستگاه مبتنی بر PS5 را به چیزی که یک رایانه شخصی می تواند بفهمد ترجمه کند. احتمالاً به شکل یک هاب یا اگر به اندازه کافی کوچک باشد، یک USB-C به USB-C یا دانگل بی سیم خواهد بود. حدس من اولین کسی است که بهترین عملکرد را تضمین می کند.

بخونید:  پردازنده‌های نسل پانزدهم Arrow lake اینتل: چقدر سریع‌تر از Alder lake خواهند بود؟

به جز وجود ترانسفورماتور، چیز دیگری در مورد آن مشخص نیست. حدس زدن قیمت فقط یک حدس است، اما من جرأت می‌کنم که سونی آن را با هدفون‌های جدید همراه کرده و در صورت درخواست به کسانی که قبلاً دستگاه را دارند، آن را رایگان ارائه دهد. چیزی مشابه با نسل اول هدست های PSVR انجام داد تا آنها را با دوربین های قدیمی پلی استیشن سازگار کند.

آداپتور PS VR2 به رایانه شخصی می تواند همان چیزی باشد که سونی برای حذف فروش هدست از توالت به آن نیاز دارد. در ابتدا، سونی این واحدها را 550 دلار قیمت گذاری کرد. از آن زمان MSRP را به 450 دلار کاهش داده است. در همین حال، Meta's Quest 3 هنوز با قیمت 500 تا 650 دلار در Best Buy فروخته می شود، بنابراین قیمت سونی برای یک هدست مسلما بهتر بسیار وسوسه انگیز است، به خصوص برای کسانی که تازه وارد بازی های VR روی رایانه شخصی می شوند.

اعتبار تصویر: بررسی های مورد اعتماد

منبع