سامسونگ تولید تراشه های حافظه را به عنوان دهانه های سود کاهش می دهد

سال گذشته، سامسونگ اولین طعم رکود اقتصادی را با افزایش عرضه DRAM و NAND در کره جنوبی دید. از آنجایی که تقاضا برای تراشه‌هایش همچنان رو به کاهش بود، این شرکت تلاش کرد تا TSMC را در مسابقه توسعه پیشرفته‌ترین گره فرآیندی شکست دهد، به این امید که مشتریان رقیب تایوانی را جذب کند.

یکی از سخنگویان سامسونگ به کره هرالد گفت که اقدام برای کاهش تولید تراشه صرفاً یک راه حل کوتاه مدت برای تثبیت قیمت ها و جلوگیری از انباشت بیش از حد است. این شرکت هنوز امیدوار است که سفارشات حافظه در طول زمان افزایش یابد، بنابراین به سرمایه گذاری هنگفت در نوسازی خطوط تولید و توسعه تراشه های حافظه پیشرفته تر ادامه خواهد داد. حتی از کمک AMD برای ساخت DDR5 سریعتر و کم مصرف تر بر اساس فرآیند 12 نانومتری استفاده کرد.

تصویر بزرگ: هزینه‌های جهانی فناوری اطلاعات و تقاضای مصرف‌کنندگان برای لوازم الکترونیکی هر دو در ماه‌های اخیر ضربه قابل توجهی را متحمل شده‌اند و بسیاری از شرکت‌ها را بر آن داشته تا پیش‌بینی درآمد خود را اصلاح کنند. سامسونگ نیز از این قاعده مستثنی نیست، اما این شرکت تمایلی به کاهش تولید در تلاش برای حفظ موقعیت مسلط خود در بازار حافظه نداشته است. با رسیدن قیمت‌های حافظه به پایین‌ترین حد و کاهش سود، بزرگ‌ترین تولیدکننده تراشه‌های DRAM و NAND در جهان هیچ گزینه دیگری جز تولید کمتر از آنها برای مدتی نمی‌بیند.

سامسونگ حتی 20 تریلیون وون وام از زیرمجموعه نمایشگر خود گرفته است تا تلاش کند تا هزینه های بخش تولید تراشه را با پیشرفت های کارخانه ای در کره جنوبی و ایالات متحده پوشش دهد. این ایده احتمالاً از خوش‌بینی برای افزایش تقاضای مصرف‌کنندگان برای رایانه‌های شخصی و گوشی‌های هوشمند در اواخر سال جاری نشأت می‌گیرد، اما ناظران صنعت این اتفاق را تا سال آینده نمی‌بینند. حتی هزینه‌های فناوری اطلاعات سازمانی نیز در حال کاهش است زیرا شرکت‌های بزرگ و کوچک به دنبال راه‌های اضافی برای کاهش هزینه‌ها هستند.

بخونید:  این کارت PCIe دارای 21 درایو SSD M.2 برای حداکثر 168 ترابایت فضای ذخیره سازی فوق العاده سریع است.

آخرین راهنمای درآمد این شرکت حاکی از آن است که در سه ماه منتهی به مارس تنها حدود 63 تریلیون وون (حدود 48 میلیارد دلار) فروش داشته است که نشان دهنده کاهش 19 درصدی نسبت به سه ماهه قبل است. مهمتر از آن، پیش بینی می شود که سود عملیاتی بیش از 95 درصد کاهش یافته و به تنها 600 میلیارد وون (456 میلیون دلار) رسیده است.

برای مصرف کنندگان، این بدان معناست که قیمت DRAM و SSD هنوز به یک سطح نرسیده است. تحلیلگران TrendForce بر این باورند که DRAM ممکن است تابستان امسال تا 15 درصد ارزان‌تر شود، به این معنی که کیت‌های DDR5 برای کسانی که به دنبال ارتقاء قابل توجهی در رایانه‌های شخصی خود هستند، در دسترس‌تر خواهند بود.

میانگین قیمت فروش SSD های M.2 نیز طی چند ماه گذشته به طور پیوسته کاهش یافته است، روندی که به نظر می رسد تا نیمه دوم سال جاری ادامه داشته باشد. فقط مراقب درایوهای SSD جعلی سامسونگ باشید، زیرا این ها در هنگام جستجوی معاملات آنلاین نیز به یک اتفاق رایج تبدیل شده اند.

به سرعت به ماه گذشته رسید، و این مشکل تنها پس از یک سه ماهه تعطیلات بزرگ شد که تبدیل به یکی از بدترین مشکلات از سال 2008 شد. در واقع، کل بازار DRAM به پایین ترین سطح سال 2008 سقوط کرد و شرکت هایی مانند Micron و SK Hynix را بر آن داشت تا سود خود را کاهش دهند. حاشیه سود، کاهش سرمایه گذاری های جدید و اخراج کارکنان.

اعتبار دکل: بابک حبیبی

بخونید:  انویدیا پس از تغییر نام غول دفاعی به RTX ممکن است با Raytheon برخورد کند



منبع

در نتیجه، غول فناوری کره‌ای تولید تراشه را به آنچه که «سطح معنادار» می‌نامد کاهش می‌دهد تا از افت بیشتر قیمت حافظه جلوگیری کند.