سامسونگ 3.1 میلیارد دلار در تولید OLED سرمایه گذاری می کند، شاید به دستور اپل

خرد متعارف نشان می دهد که این تغییر هزینه های تولید را افزایش می دهد، که می تواند از طریق قیمت دستگاه های بالاتر به مصرف کنندگان منتقل شود. برعکس، کوپرتینویی کشش مذاکره برای قراردادهای تامین کننده مطلوب را دارد، بنابراین افزایش هزینه ممکن است به اندازه سایر سازندگان تبلت و لپ تاپ قابل توجه نباشد.

چه اتفاقی افتاده؟ سامسونگ دیسپلی اخیراً برنامه سرمایه گذاری 4.1 تریلیون وون (3.1 میلیارد دلار) را برای افزایش خروجی پانل دیود نوری ارگانیک (OLED) برای لپ تاپ ها و تبلت ها اعلام کرده است. به گزارش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، این تزریق نقدی برای ارتقای خطوط تولید سامسونگ و برای تضمین معاملات در مقیاس بزرگ با سازندگان تجهیزات و همچنین تامین کنندگان مواد و قطعات استفاده خواهد شد. سامسونگ همچنین قصد دارد با اجرای برنامه های توسعه فناوری مشترک و پرداخت زودهنگام سفارشات، به شرکای داخلی کمک کند.

یک پیگیری انحصاری از Naver ادعا می‌کند که سرمایه‌گذاری سامسونگ تا حد زیادی به منظور تقویت روابط خود با اپل است – به طور خاص، ساخت پنل‌های OLED برای iPad و MacBook. سامسونگ در حال حاضر بزرگترین تامین کننده پنل های OLED برای آیفون است، بنابراین جای تعجب نیست که هر دو طرف به گسترش این همکاری سودمند متقابل علاقه مند باشند. ال‌جی دیسپلی قبلاً ظرفیت تولید خود را به حداکثر رسانده است.

پنل‌های OLED در تلویزیون‌های گران‌قیمت و گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار رایج شده‌اند و با رشد فناوری، فقط زمان زیادی است که به دسته‌های دیگر برسد. اپل به طور عمومی به تعویض پنل‌های OLED برای محصولات iPad و MacBook خود که در حال حاضر از فناوری صفحه نمایش با نور پس‌زمینه LED استفاده می‌کنند، اشاره نکرده است، اما این حرکت در این مرحله تعجب‌آور نخواهد بود.

بخونید:  Hackers are infecting Modern Warfare 2 players with a self-spreading malware



منبع یون سوک یول، رئیس‌جمهور کره جنوبی برای این مراسم در پردیس سامسونگ در آسان، که در حدود 55 مایلی جنوب سئول قرار دارد، حضور داشت.

برخی نشریات بر این باورند که آی‌پد پروهای جدید با پنل‌های OLED از نمایشگر سامسونگ و نمایشگر ال‌جی می‌توانند در اوایل سال 2024 وارد بازار شوند. گزارش یونهاپ به تاریخ هدف 2026 برای سامسونگ اشاره کرده است تا خطوط تولید جدید خود را راه‌اندازی کند.