سری قدیمی X100 فوجی‌فیلم تغییرات بزرگی را در ثروت این شرکت ایجاد کرد.

تصویر بزرگ: Fujifilm بیش از 90 سال پیش تاسیس شد، اما بخش دوربین مدرن این شرکت تنها پس از ارتقای سری X100 توسط کاربران پس از کووید، شروع به شکوفا کرد. این روزها، سازنده دوربین ژاپنی در تلاش است تا تقاضا برای محبوب ترین مدل های خود را برآورده کند.

جدیدترین مدل دوربین Fujifilm X100VI در ماه فوریه با قیمت 1599 دلار آمریکا عرضه شد. با این حال، خرید با این قیمت تقریبا غیرممکن است.

بررسی سریع B&H Photo نشان می دهد که Fujifilm X100VI هنوز در حال سفارش است. به همین ترتیب، X100V 2020 در نقره ای و مشکی به عنوان موقتاً در دسترس نیست. این همان داستان در آدوراما است، جایی که X100V نیز دیر شکوفا شده است.

دوربین‌ها از طریق بازارهای شخص ثالث مانند eBay در دسترس هستند، اما انتظار می‌رود که حق بیمه زیادی بپردازند. مدل های اخیراً فروخته شده X100VI حدود 2400 دلار قیمت دارند که بسیار بالاتر از قیمت خرده فروشی 1599 دلار است.

به لطف موفقیت‌های سری X100، بخش تصویربرداری موفق‌ترین بخش در فوجی‌فیلم در طول سال مالی که مارس گذشته به پایان رسید تبدیل شد. این بخش حدود 37 درصد از کل سود عملیاتی شرکت را به خود اختصاص داده است، در حالی که در سال گذشته تنها حدود 27 درصد بود.

طرفداران سری X100 تا حدی به دلیل طراحی با مضمون یکپارچه سازی آن به سمت خط هجوم آوردند. به زبان ساده، این دوربین‌ها بسیار شبیه دوربین‌های فیلم سال گذشته هستند و مردم – به‌ویژه تأثیرگذاران TikTok – در حال حاضر به دنبال آنها هستند. در مورد X100VI، همچنین کمک می‌کند که یک دوربین کامپکت بسیار قدرتمند با سنسور 40.2 مگاپیکسلی APS-C و لنز ثابت 23 میلی‌متری باشد.

بخونید:  اکنون می توانید قطعات تعویض سرفیس را مستقیماً از فروشگاه مایکروسافت خریداری کنید

عکاسی با گوشی‌های هوشمند، کسب‌وکار دوربین‌های دیجیتال مستقل را وارونه کرده است، اما مدل‌هایی مانند X100VI ثابت می‌کنند که هنوز بازاری برای دوربین‌های خاص وجود دارد که مخاطبان بسیار خاصی را تامین می‌کنند. اگر چیزی شبیه به این بیش از حد برای نیازهای شما طراحی شده است، تعداد زیادی دوربین دیجیتال عالی دیگر وجود دارند که ویژگی‌هایی مانند لنزهای قابل تعویض را ارائه می‌دهند که برای توده‌ها بهتر جذاب خواهد بود.

در مورد سری X100، یوجیرو ایگاراشی، مدیر گروه تصویربرداری فوجی‌فیلم، گفت که این شرکت قبل از عرضه X100VI، تولید خود را افزایش داده است تا حجم عرضه را دو برابر کند. ایگاراشی خاطرنشان کرد: «تقاضاها بسیار فراتر از انتظارات ما بود.»

منبع