سونی با اکراه قراردادی 10 ساله با مایکروسافت امضا کرد تا بازی Call of Duty را در پلی استیشن حفظ کند.

برداشت سردبیر: قرارداد سونی با مایکروسافت احتمالا بهترین سناریو با توجه به شرایط فعلی است، اما بدون شکست نیست. حتی با رویکرد چند پلتفرمی، راه‌هایی برای بازی کردن موارد دلخواه و جذاب‌تر کردن بازی‌هایی مانند CoD در پلتفرم‌های خاص وجود دارد. برای مثال، در گذشته شاهد عرضه بسته‌های اصلی CoD DLC بر روی پلتفرم‌های ترجیحی تا یک ماه زودتر بوده‌ایم. مایکروسافت همچنین می‌تواند با تقسیم درآمد در فروش، سونی را در یک میدان بازی ناهموار قرار دهد.

مطالب مرتبط: 20 سال ندای وظیفه

این خرید ماه‌ها مخالفت قانون‌گذاران را بر سر نگرانی‌های رقابتی به دنبال داشت. مایکروسافت به جلو ادامه داد و اصرار داشت که قصد دارد این امتیاز را به پلتفرم‌هایی حتی بیشتر از آنچه امروز در دسترس است گسترش دهد.

بازی بعدی در تیراندازی اول شخص طولانی مدت که دنباله مستقیم Call of Duty: Modern Warfare II سال گذشته است، در ماه نوامبر منتشر می شود.

اعتبار تصویر: Pixabay





منبع

ما خوشحالیم که اعلام کنیم که مایکروسافت و @پلی استیشن پس از خرید اکتیویژن بلیزارد، قراردادی الزام آور برای حفظ Call of Duty در پلی استیشن امضا کرده اند. ما مشتاقانه منتظر آینده ای هستیم که در آن بازیکنان در سراسر جهان انتخاب بیشتری برای انجام بازی های مورد علاقه خود داشته باشند.

– فیل اسپنسر (@XboxP3) 16 جولای 2023

ردموند حتی قراردادهای یک دهه توزیع Call of Duty را با Nvidia، Nintendo و Boosteroid در تلاش برای متقاعد کردن قانون‌گذاران مبنی بر اینکه علاقه‌ای به تبدیل این فرنچایز به یک پلتفرم انحصاری پس از خرید ندارد، امضا کرد. مایکروسافت همچنین در این مدت به صراحت اعلام کرد که اگر Call of Duty بخشی از بسته نباشد، علاقه ای به Activision ندارد.

بخونید:  Salesforce که به تازگی 8000 کارگر را اخراج کرده است، سالانه 10 میلیون دلار به «مشاور خلاق» متیو مک‌کانهی می‌پردازد.

پس از پیروزی اخیر علیه FTC در دادگاه فدرال و تنظیم‌کننده‌های بریتانیا که به میز مذاکره آمدند، به نظر می‌رسد که این موضوع کاملاً حل شده است. با تمام شدن گزینه‌های دیگر، سونی چاره‌ای جز موافقت با قرارداد 10 ساله مایکروسافت داشت تا مطمئن شود که Call of Duty به این زودی‌ها پلی‌استیشن را ترک نمی‌کند.

پیشنهاد خرید 69 میلیارد دلاری مایکروسافت برای تصاحب Activision در مسیر تبدیل شدن به بزرگترین خرید شرکت تا به امروز بود که اولین بار در ژانویه 2022 اعلام شد. تقریباً بلافاصله، ترس در جامعه گسترش یافت که مایکروسافت ممکن است نسخه های بعدی را از فرنچایزهای محبوب مانند Call of Duty منحصر به فرد کند. پلتفرم های خودش در این سناریو، طرفداران سرسخت CoD ممکن است پلی استیشن را کنار بگذارند و برای رفع مشکل خود به ایکس باکس یا رایانه شخصی بروند که برای سونی مشکل ساز خواهد بود.