شرکت انحصاری گوگل، مایکروسافت را به رفتار انحصاری متهم می کند

گوگل بیان می‌کند که محدودیت‌های مجوز مایکروسافت یک «وب پیچیده» از قوانین و محدودیت‌هایی است که برای جلوگیری از تنوع کسب‌وکار طراحی شده‌اند، که اساساً همان چیزی است که شرکت تبلیغاتی در اوایل سال جاری به قانون‌گذاران اروپایی گفت. گوگل می‌گوید مایکروسافت (و اوراکل نیز) مشتریان را به سمت یک مدل ابری یکپارچه وادار می‌کنند، در حالی که آزادی انتخاب را محدود می‌کند، هزینه‌ها را برای مشتریان نهایی افزایش می‌دهد و رشد اکوسیستم‌های دیجیتال در ایالات متحده و سراسر جهان را مختل می‌کند.

مایکروسافت سابقه طولانی و دردسرساز با مقامات ضد تراست دارد. پرونده افسانه ای ایالات متحده علیه شرکت مایکروسافت، سازنده ویندوز را مجبور کرد تا بخشی از شیوه های تجاری خود در بازار مرورگرهای وب را اصلاح کند، اما مایکروسافت اکنون ظاهراً یک بار دیگر مسیر انحصار را در تجارت ابری و جاهای دیگر امتحان می کند. CMA بریتانیا اخیراً خرید اکتیویژن بلیزارد را مسدود کرد و اظهار داشت که شرکت ردموند می تواند انحصار خود را بر تجارت بازی های ابری گسترش دهد.

گوگل در نامه خود به آژانس فدرال که ماموریت اصلی آن اجرای قوانین ضد تراست در ایالات متحده است، گفت که مایکروسافت از محصولات غالب خود برای بازارهای رایانه و بهره وری (سرور ویندوز، آفیس) برای “قفل کردن مشتریان” استفاده می کند. گوگل می‌گوید ردموند در نظر گرفتن زیرساخت‌های شخص ثالث در خارج از پلتفرم ابری Azure خود را برای پایگاه کاربر خود دشوار می‌کند.

گوگل پس از انجام همین کار در اروپا، اکنون مایکروسافت را به رفتار ضد رقابتی در بازار ابری ایالات متحده متهم کرده است. Mountain View در نامه‌ای که به کمیسیون تجارت فدرال (FTC) ارسال کرد، مایکروسافت را متمایز کرد، که به دنبال نظرات صنعت در مورد شیوه‌های تجاری ارائه‌دهندگان رایانش ابری بود که می‌تواند بر رقابت و امنیت داده‌ها تأثیر بگذارد.

بخونید:  مطالعه نشان می دهد که کارگران از راه دور بیشتر مشغول می شوند، نه کمتر

کف دست: گوگل پس از متهم کردن مایکروسافت به نقض قوانین ضد انحصار در اروپا، اکنون پرونده مشابهی را به دولت ایالات متحده ارائه کرده است. این می تواند بار دیگر به آشفتگی حقوقی اینترنت اکسپلورر تبدیل شود، با یک پیچ و تاب جدید، زیرا گوگل نیز مکررا به یک شرکت انحصاری متهم شده است.

به گفته کوری کوین، اقتصاددان ارشد ابر در شرکت مشاوره Duckbill Group، تمام ارائه‌دهندگان بزرگ ابر به طور فعال بر روی غیرممکن کردن مشتریان برای جابجایی بین ارائه‌دهندگان ابر متمرکز هستند و این همان کاری است که گوگل نیز انجام می‌دهد.

علاوه بر این، شرکت اینترنتی مایکروسافت را به نمایندگی از یک خطر ملی و امنیت سایبری متهم می کند. محصولات مایکروسافت به طور معمول توسط تهدیدهای پیشرفته و خطرناکی مانند SolarWinds در معرض خطر قرار می گیرند، گوگل برجسته می کند، که مسیری را برای کشورهای دشمن به سمت قلب زیرساخت دیجیتال آمریکا فراهم می کند.

گوگل در حالی که مایکروسافت را به اقدامات ضدرقابتی متهم می کند، دعاوی ضد انحصاری خود را دارد که باید به آن رسیدگی کند. در اکتبر 2020، وزارت دادگستری ایالات متحده تحت دولت ترامپ، این شرکت را به سوء استفاده از انحصار جستجوی وب برای قطع رقابت متهم کرد. علاوه بر این، سه پرونده ضد انحصار دیگر که توسط گروهی از دادستان کل ایالت مطرح شده است، بر روی شیوه های تبلیغاتی Mountain View متمرکز است.



منبع