مایکروسافت 20 میلیون دلار برای نقض حریم خصوصی آنلاین کودکان در Xbox پرداخت خواهد کرد

چه اتفاقی افتاده؟ مایکروسافت قانون حفاظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان (COPPA) را نقض کرد، قانون فدرال ایالات متحده که برای محافظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان زیر 13 سال طراحی شده است. گیمرهای جوان بدون رضایت والدین خود نمایه می شدند و داده ها برای سال ها حفظ می شدند، حتی اگر کامل نشده باشند. حساب ها.

مایکروسافت و کمیسیون تجارت فدرال (FTC) در مورد نقض قانون COPPA در پلتفرم ایکس باکس به توافق رسیدند، زیرا شرکت ردموند سال‌ها با وجود حمایت فدرال که برای کاربران آنلاین زیر سن قانونی اعطا شده بود، داده‌های کودکان را جمع‌آوری و ذخیره می‌کرد. جریمه تحمیل شده برای مایکروسافت ناچیز است (فقط 20 میلیون دلار)، اما آژانس ایالات متحده گفت که این تسویه حساب می تواند “تغییر دهنده بازی” برای پیروی از COPPA باشد.

به گفته FTC، توافق پیشنهادی با مایکروسافت تضمین می‌کند که والدین راه آسانی برای محافظت از حریم خصوصی فرزندان خود در Xbox خواهند داشت، در حالی که اطلاعاتی را که مایکروسافت می‌تواند جمع‌آوری و در مورد گیمرهای جوان‌تر نگه دارد محدود می‌کند. ساموئل لوین، دفتر حمایت از مصرف کننده FTC گفت: این اقدام باید “کاملاً روشن” کند که آواتارها، داده های بیومتریک و اطلاعات سلامتی کودکان “از حفاظت COPPA مستثنی نیستند”.

FTC گفت: Xbox Live یک شبکه بازی آنلاین است که توسط میلیون ها گیمر استفاده می شود که بسیاری از آنها زیر 13 سال دارند. آژانس فدرال اقدامات مایکروسافت را مورد بررسی قرار داد و سه روش مختلف را پیدا کرد که در آن شرکت COPPA را نقض کرد: ردموندی اطلاعات شخصی گیمرهای زیر سن قانونی را قبل از اطلاع والدین آنها و دریافت رضایت والدین جمع آوری می کرد. در مورد اطلاعات جمع‌آوری‌شده، چرایی جمع‌آوری آن اطلاعات و افشای آن برای اشخاص ثالث به والدین ناکام ماند. اطلاعات شخصی بچه ها را “بیشتر از زمانی که منطقاً لازم است” حفظ کرد.

بخونید:  اپل و گوگل برای توسعه مشخصات ردیاب بلوتوث مبتنی بر پلتفرم شریک هستند

مایکروسافت توافق با FTC را تأیید کرد و اظهار داشت که این شرکت “توقعات مشتری را برآورده نکرد” و اکنون متعهد به پیروی از دستور برای ادامه بهبود اقدامات ایمنی خود است. با این حال، ردموند بیان می‌کند که حفظ داده‌های ناخواسته در حین ایجاد حساب کاربری بچه‌ها فقط در نتیجه یک «اشکال فنی» نامشخص بوده است و نه به دلیل سوء‌نیت شرکت.



منبع

توافق با FTC مایکروسافت را مجبور می‌کند تا والدین را مطلع کند و برای حساب‌های ایجاد شده قبل از می 2021 رضایت بگیرد. این شرکت همچنین باید سیستم‌های جدیدی ایجاد کند که برای حذف اطلاعات شخصی کودکان جمع‌آوری‌شده بدون رضایت والدین طراحی شده است و اطمینان حاصل کند که چنین اطلاعاتی در صورت عدم دسترسی حذف می‌شوند. مدت زمان بیشتری برای خدمات آنلاین مرتبط با Xbox مورد نیاز است.

تا سال 2019، از خردسالانی که در سرویس بازی آنلاین Xbox ثبت‌نام می‌کردند خواسته می‌شد تا (از طریق یک چک باکس از پیش پر شده) مجوز اشتراک‌گذاری داده را با تبلیغ‌کنندگان شخص ثالث تأیید کنند. FTC گفت داده های شخصی کودکان (نام، آدرس ایمیل، شماره تلفن، تاریخ تولد و غیره) قبل از درخواست از والدین برای تکمیل فرآیند ایجاد حساب جمع آوری شده است، و حتی اگر والدین مذکور در نهایت علامت را رها کرده باشند، ذخیره می شوند. رویه بالا