محققان MIT در حال توسعه یک موتور الکتریکی مگاواتی هستند که می تواند آینده هوانوردی را تامین کند

امروز، هواپیمای تمام الکتریکی آلیس ما آسمان را برق انداخت و اولین پرواز فراموش نشدنی جهان را آغاز کرد. تاریخ ساز آلیس را در کلیپ ویدیویی زیر ببینید. ما مفتخریم که این جهش پیشگامانه را به سوی بیشتر جشن بگیریم #پایدار آینده.#نیروی الکتریکی pic.twitter.com/Q9dFoTPyiB

– Eviation Aircraft (@EviationAero) 27 سپتامبر 2022

در حالی که این پیشرفت‌ها گام بزرگی به سوی برق‌رسانی آسمان در مقیاس بزرگ‌تر است، تیم MIT اولین کسانی نیستند که تلاش خود را در پرواز با انرژی الکتریکی امتحان می‌کنند. اولین هواپیمای برقی، Tissandier Electric Airship، اولین هواپیمای خود را در 8 اکتبر 1883 انجام داد. از آن زمان، ده ها نمونه اولیه، تلاش و هواپیمای الکتریکی تولیدی در مقیاس کوچک آسمان را زیبا کرده اند.

کاربردهای فعلی در مقیاس کوچکتر از موتورهای الکتریکی استفاده می کنند که قادر به تولید صدها کیلووات نیرو با پشتیبانی تعداد زیادی باتری هستند و وزن هواپیما را تا حد زیادی افزایش می دهند و در عین حال بار بالقوه آن را کاهش می دهند. به عنوان مثال، هواپیمای 19 سرنشین Heart Aerospace، ES-30، برای حمل تقریباً 3.5 تن باتری برای پشتیبانی از پرواز 250 مایلی طراحی شده است.

یکی از جدیدترین پیشرفت‌ها سال گذشته بود، زمانی که آلیس شرکت Eviation اولین پرواز موفقیت‌آمیز خود را به عنوان یک جت مسافربری تمام الکتریکی انجام داد. از آن زمان، این شرکت بیش از 4 میلیارد دلار سفارش دریافت کرده است که تقاضای صنعت برای جایگزینی با انرژی الکتریکی را بیشتر کرده است.





منبع

بخونید:  The Internet Archive reaches an agreement with publishers in digital book-lending case