محموله های گوشی های هوشمند همچنان رو به کاهش است، اما بازارهای دست دوم و ممتاز رونق دارند

طبق گزارش هر دو شرکت، اپل با 17 درصد سهم در جایگاه دوم قرار گرفت. بر اساس گزارش Canalys، سومین برند بزرگ، شیائومی، 13 درصد از سهم بازار را به دست آورد (12 درصد در هر نقطه مقابل). هر دو همچنین موافق بودند که Oppo با 10 درصد سهم بازار در جایگاه چهارم قرار دارد.

اعتبار تصویر: دانیل رومرو



منبع

Canalys گفت که فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه دوم 11 درصد کاهش یافته است در حالی که Counterpoint نسبت به سال گذشته 8 درصد کاهش فروش داشته است. هر دو شرکت تحقیقاتی توافق کردند که سامسونگ با اختلاف قابل توجهی در سه ماهه پیشتاز بوده است. داده های Canalys نشان می دهد که سامسونگ 21 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است در حالی که کانترپوینت سامی را با 22 درصد سهم در اختیار دارد.

کانترپوینت افزود که همه مناطق شاهد کاهش فروش در سه ماهه دوم بوده‌اند، اما بیشترین کاهش در مناطق توسعه‌یافته‌تر مانند ایالات متحده، ژاپن و اروپای غربی اتفاق افتاده است که همگی افت دو رقمی سالانه را تجربه کردند.

در مورد سطوح پریمیوم، رشد همچنان از محدودیت‌هایی که بر بخش‌های پایین‌رده تأثیر می‌گذارد مصون است. در واقع، این تنها بخشی بود که در طول سه ماهه رشد کرد. طبق گفته Canalys، بیش از یک گوشی از هر پنج گوشی هوشمند فروخته شده در سه ماهه دوم، پرچمدار بودند. عملکرد قوی پایدار بازار پریمیوم به شرکت هایی مانند اپل کمک کرده است تا اطمینان حاصل کنند که درآمد به اندازه حجم فروش متضرر نمی شود.

بخونید:  افزونه های جدید ChatGPT به ربات اجازه می دهد تا به اینترنت دسترسی داشته باشد تا آن را قابل اعتمادتر کند

تصویر بزرگ: بر اساس گزارش های جداگانه Canalys و Counterpoint، بازار جهانی گوشی های هوشمند در سه ماهه دوم سال 2023 به کاهش خود ادامه داد. با این حال، همه چیز بد و غمگینی نبود، زیرا برخی از بخش‌ها مانند دستگاه‌های ممتاز همچنان امیدوارکننده بودند.

Le Xuan Chiew، تحلیلگر Canalys، گفت که بازار سیگنال‌های اولیه بهبود را پس از چندین فصل کاهش که به سال 2022 بازمی‌گردد، ارسال می‌کند. به طور خاص، موجودی قدیمی‌تر شروع به پاک شدن می‌کند تا راه را برای عرضه‌های جدید در اواخر امسال باز کند.

کانترپوینت گفت که بازار جهانی گوشی های هوشمند اکنون به خوبی از مرحله رشد سریع خود گذشته است، و افزود که این هشتمین سه ماهه متوالی با کاهش سالانه (یا شش سه ماهه، طبق گزارش Canalys) است. در واقع، چرخه‌های جایگزینی مصرف‌کننده طولانی‌تر می‌شوند و یک بازار مرمت‌شده بالغ‌تر، ارتقاء را در بخش سطوح پایین تا متوسط ​​کند می‌کند.