مدیر سابق سامسونگ به سرقت اسرار تجاری برای ساخت کارخانه تولید تراشه های مشابه در چین متهم شد

در اوایل سال جاری، وزارت دادگستری ایالات متحده ابتکار نیروی ضربتی فناوری مخرب را با پنج مورد مربوط به نقض اسرار تجاری و صادراتی اعلام کرد. یکی از این موارد مربوط به یک مهندس نرم افزار سابق اپل بود که اسرار تجاری مربوط به پروژه خودروی خودران کوپرتینویی را قبل از استخدام در همان صنعت در چین به سرقت برد.



منبع

گفته می شود سامسونگ به دلیل سرقت حدود 233 میلیون دلار خسارت دیده است. شش نفر دیگر، از جمله یک کارمند سامسونگ الکترونیکس و پنج کارمند یک سازنده تراشه چینی که توسط مدیر اجرایی سابق تأسیس شده بود، نیز به اتهام تبانی در نشت فناوری ادعایی متهم شدند.

به طور خلاصه: ما در طول سال‌ها حوادث زیادی را دیده‌ایم که در آن کارمندان سابق اسرار تجاری شرکت سابق خود را سرقت می‌کنند و IPها را به جای دیگری می‌برند، اما تلاش برای تکرار کل یک کارخانه نیمه‌رسانا چیز جدیدی است. اگر این به اندازه کافی جسورانه نبود، قرار بود تاسیسات کپی برداری درست کمتر از یک مایل از نسخه اصلی ساخته شود.

این مرد متهم به سرقت اسرار تجاری بین آگوست 2018 تا 2019 است، از جمله داده‌های مهندسی پایه کارخانه تراشه (BED) و طرح‌بندی فرآیند و نقشه‌های طراحی، بنابراین می‌توان یک کپی از کارخانه را در شهر شمالی شیان با پشتوانه ارائه شده بازسازی کرد. توسط یک شرکت تایوانی ناشناس داده های BED برای اطمینان از عدم وجود ناخالصی در تاسیسات تولید مورد نیاز است. این کپی قرار بود در فاصله 1.5 کیلومتری (فقط کمتر از یک مایل) از تأسیسات موجود ساخته شود

بخونید:  Chevy's Blazer جدیدترین وسیله نقلیه گازسوز است که درمان EV را دریافت کرده است

یکی از مدیران سابق سامسونگ الکترونیک به دلیل دزدیدن نقشه‌ها و طرح‌های این شرکت تراشه‌ها در تلاش برای ساختن یک کپی دقیق از یک کارخانه نیمه‌رسانا در چین، دستگیر و متهم شده است. خبرگزاری یونهاپ گزارش می دهد که این مرد 65 ساله ناشناس به نقض قوانین حفاظت از فناوری صنعتی و جلوگیری از رقابت ناعادلانه متهم شده است.

یک شرکت تایوانی ناشناس قول داده بود که 6.2 میلیارد دلار در این پروژه سرمایه گذاری کند اما موفق به انجام این پروژه نشد. در عوض، این مرد 358 میلیون دلار از گروهی از سرمایه گذاران چینی دریافت کرد و شروع به تولید محصولات آزمایشی از یک کارخانه تولید تراشه در چنگدو بر اساس فناوری سامسونگ کرد.

متهم 18 سال برای سامسونگ کار می کرد تا اینکه به شرکت دیگری نقل مکان کرد. او با استفاده از پول سرمایه گذاران چینی و تایوانی، شرکت های تولید تراشه را در چین و سنگاپور ایجاد کرد. او همچنین حدود 200 نفر را از سامسونگ و SK Hynix استخدام کرد.