نینتندو یک سوییچ پرو را برنامه ریزی کرد، اما کنسول کنسل شد

در متن: از زمانی که نینتندو سوییچ در سال 2017 راه اندازی شد، شایعات و ادعاهایی مبنی بر عرضه نسخه حرفه ای ارتقا یافته این کنسول دستی محبوب وجود داشت. البته این اتفاق هرگز نیفتاد، اما یک گزارش جدید نشان می‌دهد که به‌روزرسانی نسل میانی واقعاً برنامه‌ریزی شده بود. متاسفانه در نهایت لغو شد.

علیرغم اینکه کنسول نینتندو سوییچ تنها پنج سال پیش وارد بازار شد، با وجود شکایات متعدد از Joy-Con دریفت، با فروش 114.33 میلیون واحد، در حال حاضر پنجمین کنسول پرفروش تمام دوران است. این موفقیت باعث شد تا تحلیلگران و صاحبان صنعت ادعا کنند که نسخه Pro به روز شده با پشتیبانی 4K، پردازنده ای بهتر از SoC قدیمی Tegra X1 سوییچ، فضای ذخیره سازی بیشتر، صفحه نمایش بهتر و احتمالا بزرگتر و موارد دیگر وارد بازار خواهد شد.

Linneman پیشنهاد می‌کند که این لغو ممکن است تا حدی به گردن Wii U باشد. Wii اصلی زمانی که در سال 2006 وارد بازار شد، بسیار محبوب بود و بیش از 100 میلیون واحد فروخت، اما پیگیری Wii U به شدت شکست خورد – فقط بیش از 13 میلیون کنسول خریداری شد. شاید نینتندو می خواست از بروز وضعیت مشابه با سوییچ پرو به روز شده جلوگیری کند.

Switch Pro هرگز وارد نشد. چیزی که در عوض به دست آوردیم Switch OLED بود که در عین حال که چندین پیشرفت را نسبت به مدل پایه ارائه می دهد، بیشتر یک ارتقاء تدریجی است. بنا بر گزارش ها، هزینه ساخت آن فقط 10 دلار بیشتر است.

بخونید:  DRAM و SSD در ماه‌های آینده ارزان‌تر خواهند شد

لینمن معتقد است که نینتندو نسل بعدی کنسول سوییچ 2 (یا هر نام دیگری که نامش می‌رود) منتشر خواهد کرد که احتمالاً تراشه Tegra T239 انویدیا را در خود جای داده است، اما ما آن را در سال 2023 نخواهیم دید. و با وجود اینکه این جانشین بسیار قدرتمندتر است. نینتندو به احتمال زیاد همچنان نگران شکست تجاری دیگری به سبک Wii U (و تا حدی کمتر GameCube) خواهد بود.



منبع

بنابراین، چه اتفاقی برای سوییچ پرو افتاد که بسیاری متقاعد شدند که وارد بازار خواهد شد؟ پادکست Digital Foundry Direct Weekly ممکن است تا حدودی این راز را روشن کرده باشد. جان لینمن می‌گوید که با چند توسعه‌دهنده صحبت کرده است که یک سوییچ میان‌نسل را معرفی کرده‌اند بود در یک نقطه برنامه ریزی شده است، اما کنسول دیگر اتفاق نمی افتد.