هاروارد برند خود را از هوش مصنوعی مولد به کلاس درس می آورد

در تلاش برای تقویت پشتیبانی موجود برای دانشجویان CS50، دانشگاه در حال ارائه مدل زبان بزرگ اختصاصی خود است تا به دانشجویان بازخورد، پشتیبانی از اشکال زدایی و کمک به عیب یابی خطاها، کد و سایر مسائل مربوط به راه حل ارائه دهد. ربات CS50 دانشگاه شبیه به ChatGPT است بدون اینکه “بیش از حد مفید” باشد. به عنوان مثال، به جای ارائه پاسخ‌های کامل، مانند پاسخ‌هایی که اغلب توسط ChatGPT و ابزارهای هوش مصنوعی مشابه ارائه می‌شود، این مدل برای تشویق یادگیری و مشارکت دانش‌آموزان با راهنمایی آن‌ها به راه‌حل‌های درست به‌جای ارائه پاسخ‌های ساده بدون کشف بیشتر طراحی شده است.

علوم کامپیوتر 50 که با نام CS50 نیز شناخته می شود، یکی از بزرگترین و محبوب ترین دوره های هاروارد است. دوره مقدماتی علوم کامپیوتر شامل تعدادی از موضوعات از جمله زبان های برنامه نویسی، مفاهیم علوم کامپیوتر، امنیت فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی است. نسخه دانشگاهی این دوره به طور متوسط ​​بیش از 800 دانشجو دارد که آموزش و مشاوره یک به یک را برای دانشجویان و اساتید بسیار دشوار می کند.

چرا مهم است: نقش هوش مصنوعی در کلاس درس بحث داغی بوده است، به طوری که برخی از موسسات استفاده از آن را ممنوع کرده اند در حالی که برخی دیگر از آن استقبال می کنند. دانشگاه هاروارد با انتخاب متمایل به انقلاب هوش مصنوعی، اخیراً قصد خود را برای ارائه هوش مصنوعی مولد به عنوان منبع آموزشی برای دانشجویان در یکی از محبوب‌ترین دوره‌های آموزشی خود اعلام کرد. دانشگاه می گوید هدف این است که نسبت دانش آموز به معلم 1:1 را شبیه سازی کند و در عین حال از سبک یادگیری منحصر به فرد هر دانش آموز پشتیبانی کند.

بخونید:  گوگل برنامه پاداش باگ را برای برنامه های اندرویدی خود مانند کروم، جی میل و ویجت جستجو نشان می دهد

این دوره توسط دیوید مالان، استاد گوردون مک کی در علوم کامپیوتر در هاروارد هدایت می شود. مالان اخیراً به هاروارد کریمسون، روزنامه روزانه دانشگاه، گفته است که هدف این است که نسبت معلم به دانش آموز 1:1 برای هر دانش آموز CS50 ثبت نام شده در این دوره، تقریبی باشد. به گفته مالان، ربات CS50 ابزارهای نرم افزاری مورد نیاز برای پشتیبانی از یادگیری را برای هر دانش آموز با سرعت و سبکی که به بهترین وجه با نیازهای فردی آنها سازگار است، ارائه می دهد.

معرفی کمک‌های هوش مصنوعی جدید این دوره، نقطه عطفی برای دانشگاه و نقش کلی هوش مصنوعی در کلاس درس است. بسیاری از مربیان می ترسند که ابزارهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT به سادگی امکان تقلب، سرقت ادبی و حتی استفاده از منابع ساختگی را فراهم کنند. برخی دیگر این ابزارها را یک خطر امنیتی برای دانش‌آموزان در معرض خطر می‌دانند و خواستار افزایش الزامات و استانداردهای پیرامون حفظ حریم خصوصی دانش‌آموزان و جمع‌آوری داده‌ها هستند. پذیرش توسط مؤسسات بزرگی مانند هاروارد بدون شک به پیشرفت فناوری های هوش مصنوعی و کاربرد آنها به شیوه ای کنترل شده و مسئولانه کمک می کند.

شما می توانید دوره و کمک هوش مصنوعی را بدون اینکه واقعاً به عنوان دانشجوی دانشگاه هاروارد پذیرفته شوید، تجربه کنید. دوره CS50 به صورت آنلاین از طریق دانشگاه هاروارد و edX.org بدون هیچ هزینه ای ارائه می شود (اگرچه در صورت تمایل، به روز رسانی های پولی در دسترس هستند). با توجه به سایت ثبت نام edX.org، بیش از 4.8 میلیون کاربر برای آخرین جلسه که از 24 ژوئن آغاز می شود، ثبت نام کرده اند. این سایت همچنین می‌گوید که پشتیبانی جدید هوش مصنوعی شامل همه دانشجویان غیرهاروارد می‌شود که از طریق edX به این دوره دسترسی دارند، و بیان می‌کند: «…حتی اگر دانشجوی دانشگاه هاروارد نیستید، می‌توانید با کار کردن، این دوره را به‌صورت رایگان بگذرانید. در طول یازده هفته مطالب دوره راه خود را طی می کنید.”

بخونید:  مایکروسافت بیش از 21 میلیون کنسول سری Xbox فروخته است



منبع